Followers

Friday, April 1, 2011

Cemas: Katering punya pasal!

Salam korang..

Semangat berkobar-kobar nak update tapi kadang-kadang bila semangat itu datang tidak kena masapun tak guna juga kan? Lagi-lagi biola idea pula datang mencurah-curah masa di office. Perghh..memang tak boleh nak buat apalah kan. Kalau saya terlebih masa free barulah saya taip dulu guna email kerja dan direct send to email personal. Tapi jarang sangatlah masa free itu datang. Sebabnya lunch break saya suka tidur. Tidur sebelum zohor kan elok.

Sebenarnya hari ini merupakan hari mencabar jiwa raga saya bilamana saya baru sedar yang katering belum ditempah. Fuh, sudahlah majlis saya itu buat time cuti sekolah dan lagi 2 bulan sahaja daripada sekarang. For sure orang berebut nak gunakan khidmat katering. Makcik yang tolong handle urusan katering masa my sis kahwin dahulupun gagal dihubungi pula. Walaupun kami dah inform dia dulu tarikh untuk booking tapi hati tetap dup dap dup dap mana tahu pakcik katering itu lupa sebab bookingpun pakai mulut sahaja kan.

Di office tadi puas saya search internet waktu rehat 10 minit. Sudah tak fikirlah kena marah sebab online atau tidak sebab dok risau kalau katering tak dapat. Ini kira back up plan lah kalau catering yang kami nak itu tak dapat. Puas saya cari tapi kebanyakannya dah fully booked pada tarikh yang saya nak. Hampir menangis jugalah kan. Siap buat sajak lagi tadi gara-gara nak lepaskan tekanan. Nanti-nantilah saya kongsi sajak tak seberapa itu. Langsung tak ada seni tapi tetap degil juga nak tulis.

Saya siap bagitahu my sis lagi pasal problem ini tapi dia rilek sahaja tak jawab call dan mesej saya. Berapilah juga. Tunggu melerup sahaja. Siaplah dia bila saya balik nanti. Itu sahajalah yang ada dalam kepala saya yang runsing berpusing masa itu. Masalahnya petang kena balik lewat sebab ada jamuan syarikat. Dalam dok risau itu seronok jugalah sebab nama saya naik untuk mendapat cabutan bertuah. Walaupun dapat jug kettle tapi tetap bersyukur. Dalam 600++ pekerja itu saya antara 30 orang yang bertuah. =)

Balik sahaja terus terjah my sis. Dengan muka cool dia menjawab masalah dah settle. Rupanya ayah dah contact direct to pakcik caterer. Dan berjaya book khidmat katering untuk tarikh itu. Saya mengucap syukur yang amat sangat. So, masalah besar sudahpun selesai. Sekarang ini dok fikir pasal kad jemputan dan juga doorgift sahaja.

ok da,next time saya share sajak itu ye.
Malas dah nak edit.
haha~

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics