Followers

Thursday, March 3, 2011

Tempoh bayar saman dilanjutkan ke 10 Mar 2011 ini!

Salam korang!

Korang dah settle kan saman trafik ke belum? Saja tanya sebab tadi dengar di radio yang tempoh bayar saman berdiskaun 50% akan dilanjut sehingga 10 Mar 2011 ini.

Saya sebenarnya masa last day tu serius cuak sebab last check hujung bulan December 2010 dan masa itu check tak ada saman. Tapi risau juga dalam tempoh 2 bulan selepas itu kot kot lah ada ter-drive laju. Err..memang adapun lagi-lagi bila drive ke Selayang melalui NKVE. Speed limit 90 je sedangkan jalan punyalah lengang. Manalah hati ini dapat tahan. Tapi laju-laju sayapun 110 je. Kelajuan maksimum yang dibenarkan di Highway.

28/Feb/2011 tak dapat nak check saman online disebabkan trafik yang terlalu tinggi. Almaklumlah Malaysian memang suka kepada 'last minute' style. Daripada student sampailah ke orang-orang tua suka pada style ini kan. Alaa..korang kalau ada exam tu esok, Sehari sebelum itu baru pulun study kan. Betul tak? Jangan nak tipulah sebab sayapun pernah jadi student.

So, semalam barulah berpeluang nak check saman. Alhamdulillah selamat tak ada saman. Lega rasanya. Korang kan yang ada lesen dan ada kereta even korang rasa dah cukup berhemah di jalanraya tolonglah take initiative check manalah tahu tiba-tiba korang dapat saman kan. Sebab ada few cases yang terjadi orang dapat saman sedangkan masa tarikh dan masa disaman itu dia tak ada di tempat tersebut. Sedang bersenang-senang di rumah. Mungkin error berlaku pada system lah kan. System ciptaan manusia kan tak perfect. Sedikit sebanyak mesti ada kelemahan juga kan.

" percaya tak 10/Mar nanti baru ramai nak bayar saman?"

Hahahaha! Ok, kita tunggu dan lihat!

Jom check sama korang di SINI. Tapi kena register dululah kan. Takpe sebab tak perlu bayar dan sekejap sahaja process pendaftaran.

 

4 comments:

suffer8zine said...

heheh den x de saman :P

Terkini : Slower Is Better

noorafzan said...

den pun takde alhamdulillah =)

eiffel said...

hikhik..sib baik xde xP


btw, asl rss kita xdpt update blog ni ea?

noorafzan said...

OO..tak dapat update rss blog ni ke?
nanti saya check n fix prob ini.
huhu.
thanks ye bgtau.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics