Followers

Monday, October 18, 2010

Tutorial DahliaJournal :Cara nak post entry tanpa risiko hilang!

Ekoran daripada entry melepas geramku yang INI, ku mendapat feedback positif daripada Sis Dahlia. Siapa yang tak kenal blogger femes ini memanglah rugi yerp. huhu~

Dengan baik hatinya dia telahpun share cara terbaik untuk update entry blogspot tanpa perlu login ke blogger.com dan risiko "untuk buat kita sakit hati akibat entry yang kita taip panjang berjela hilang secara tiba-tiba sebelum sempat di publish" terus zero. Ye, zero sebab confirm tak hilang dah.Yippie!

Alkisahnya macam ini,
Tadi secara tiba-tiba ada beberapa komen di entry itu dan ada seorang yang komen suruh pakai WLW. Mula-mula saya ingatkan sistem MLM. Isk, kalau MLM tak mahulah saya. Umpama menempah 'bala' sebab tak reti 'meniaga'. Tapi terfikir juga apa pula kena mengena MLM dengan problem entry hilang saya itu. So, bila saya check kat referral ada satu entry berkenaan WLW yang link terus ke blog saya. Bila klik rupanya sis Dahlia dah buat entry pasal masalah saya itu dan yang bestnya siap dengan penyelesaian.

snapshot sebahagian entry sis dahlia

So, kepada kawan-kawan yang selalu sahaja tension dengan blogspot sebab suka buat magic dengan menghilangkan post kita bolehlah mencuba kaedah WLW atau Windows Live Writer ini.
Moh le kita sama-sama terjah entry kak Dahlia itu. Yang bestnya boleh update tanpa internet.
wohoo~

p/s : confirm tak ada dah entry lepas geram selepas ini. =)

6 comments:

Unknown said...

tq share..sy mmg tgu tutorial mcm ni

sbb saya terkial2 nk buat sorg2..xreti..haha

Cikgu Dahlia said...

lepas ni xpayah tension2 dah...
semuanya buat kat WLW je :D

noorafzan.blogspot.com said...

alinac lover..
should thanks to kak dahlia =)

Dahlia..
hehe..
baik kak.

Nur Suaidah Bachok said...

yeahhhh! terbaik :D

Unknown said...

tenkiu2 share maklumat

noorafzan.blogspot.com said...

molmolla..
clap2.
=)

azmi..
sama2.
=)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics