Followers

Saturday, October 23, 2010

Hari Ini Hari Sabtu!

5 hari kerja tanpa henti memang buat Hari Sabtu sangat istimewa. Haha. Disebabkan 5 hari itu jugalah bilik dah jadi umpama tongkang pecah. Bersepah mepah dengan kipas dan lantai yang berhabuk. Masalah keguguran rambut pun boleh tahan menymbang kepada kesemakan bilik eden dan paling tak best kehadiran nyamuk-nyamuk liar yang makin hari makin banyak.

Tiap-tiap malam ku tak sedar yang nyamuk-naymuk dan gigit bahagian anggotaku yang terbuka terutama sekitar lengan. Penuh dengan bintat-bintat merah. Nasib baiklah tidur ku tak terganggu. Tidur mati orang kata. Apa jadipun dah tak sedar diri.

So, sabtu hari paling baik untuk mengemas. Nyamuk ini puncanya daripada baju-baju yang kusuka sidai tiap hari sahaja berbanding melipat. Sidai di rak ampaian dalam bilik. Bila sudah banyak maka port nyamuk la jadinya. So, aktiviti pembersihan mesti dijalankan. Mana-mana baju yang patut dilipat, dilipat kemas-kemas. Yang patut gantung dalam almari ku pindahkan ke dalam almari.Settle satu perkara.

Kipas pula? Kipas siling kalau nak dibersihkan kena ada strategi. Kalau tidak habis semua barang dalam bilik itu diselaputi habuk kipas. So, mula-mula kenalah alihkan semua barang-barang termasuklah tilam empuk ke tepi. Sebelum itu kena jugalah alihkan bantal dan selimut yang banyak atas tilam. Bantal sahaja sudah 8 biji, selimut pula sampai 3 helai. Belum lagi bantal-bantal bucuk yang cenonet itu. Sebab bilik ini selalu jadi bilik tetamu. So, kenalah ada banyak bantal dan selimut kan.

Lepas itu cuci lantai yang dah tahap punya berhabuk. Oh ya, lupa pula pasal nyamuk. Sebelum memulakan sesi pembersihan, saya spray satu bilik dengan ridsect. Habis semua nyamuk bergelimpangan atas lantai. Bila kenyek sahaja keluar darah. Confirm itu darah saya. Haiihh, bahaya betul. Lepas itu baru sapu lantai dan cuci lantai yang ada kesan darah hasil kenyek nyamuk.

Lepas itu barulah susun semula tilam empuk bersama bantal dan selimut.
Ok lah saya tunjukkan sikit hasilnya. Err..tak cantik pun. Tak macam bilik gadis-gadis comel.

Sangat tak comel..
Wakaka!

Ok dah, itu sahaja untuk hari ni. Tak sempat nak buat entry best-best la pula.
Huuu..=)

7 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics