Followers

Tuesday, December 29, 2009

Saya dikelilingi mereka yang rajin~

Ok, antara lelaki dengan perempuan mana yang rajin mengemas?

Typical perempuan = rajin kemas2..hias2.(sila bayangkan bilik yang colourful, kemas dan cantik)
Typical lelaki = simple dan tak rajin hias2 bagai..(sila bayangkan bilik orang bujang yang simple)

Tapi, zaman sekarang ini dah tak sama..
Tak dapat bezakan lagi..
Ada perempuan yang rajin..ada yang malas..
Ada lelaki yang malas..ada gak yang rajin..

Buktinya kat sekeliling saya..
Adik beradik saya ada 6 orang..
3 lelaki..
3 perempuan
dan ..
1 mak
1 bapak

1st..bapak..
Memang rajin sangat mengemas..berkebun, dan sebagainya bila ada masa lapang..
Tiada langsung terdetik di hati nak berinternet macam anak dia nih..(uhuhu)

2nd..mak..
Mak masa muda2 dulu memang rajin..paling rajin dalam dunia..(dunia saya la tapi..)
Membesarkan 6 anak sendirian..(ayah kena pulun kerja keras sehingga tiada masa tuk layan kami..)
Bila dah tua2..(x dela tua manapun..), dia sudah 'puas' menjadi rajin..
Akhirnya ayah ambil alih menjadi rajin pula..
Lagi2 tang berkebun tu..
Lagipun mak dah tak larat..

3rd..kakak sulung..
Ada bab2 dia rajin..ada bab2 dia malas..
lagi2 bab mengemas dengan kemas2nya..
Style dia macam 'sorok barang' sahaja..
Nampak luaran kemas tapi...hmmm~
(tapi my sis ni dah pindah ke rumah makcik tahun lepas.. kerja di sana..)

4th..abang..
Abang memang rajin bab mengemas dalam rumah...
vacuumm..
sapu sampah..
lap2 habuk..
settle kan tong sampah..
bilik dia pun kemas sahaja..tapi still under typical man la..
tak adalah sampai menghias..

5th..kakak..
Dia ni..
erm..
kadang2 rajin..
kadang malas..
banyaknya malas la...
bila dah semak sangat baru dia rajin..
wakaka~
dia cuma rajin memasak..
kalau bab masak2 bagi kat dia la kan..

6th.. saya..
Actualy saya tak suka hias2 bagai..
kategori malas la kan..
Tapi saya tak suka juga sepah2..semak2..
Asal nampak kemas sudah..
Saya cuma concern ngan toilet..
sentiasa nak cuci sahaja..

7th and 8th..adik2 lelaki saya..
Totally different from typical man..
Mereka sangat suka kemas dan hias bilik..
tampal2 poster bagai..
nak ada karpet2 cantik..
tambah frame gambar cantik2..
lampu tidur..
kuikui..(macam perempuan..)
tapi x delah kaler2 pink or ladies nye style..

Daripada komen2 di atas ini, apa kesimpulannya..?
lelaki or pompuan yang lebih rajin..?
anda pula bagaimana?

20 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics