Followers

Wednesday, December 16, 2009

Alkisahnya~tabiat pelik2..

Saya tiba2 terfikir..
Manusia ni pada zahirnya nampak sama..
Kalau yang sempurna fizikal tu semua ada 2 mata, bibir atas bawah, lubang hidung 2, keningpun ada terletak je atas mata2..
kan?

Tapi bak kata orang..
Rambut sama hitam, tapi hati lain2..
betul tuh..
Memang fizikal sama sahaja secara amnya tapi tabiat pula tak sama..
Tabiat2 yang biasa bagi manusia..

nak makan..
nak tidur..
nak buang hadas kecil besar,..
nak kahwin..(ekeke~)
nak hidup senang..
nak bahagia..
nak bermanja..
nak bersih..
nak cantik..
banyak lagi rasanya..

Mesti ada tabiat lain dari lain yang setiap orang lain2..
contoh tabiat luar biasa ialah..

suka makan nasi sampai 4 pinggan sekali ngap..
suka makan cili api buat ulam..(gigit macam gigit timun gitu..)
suka memebersihkan hidung tak kira masa dan tempat...
suka membersihkan telinga juga tak kira masa dan tempat..
suka pakai baju yang tak kena dengan majlis..(konon2 outstanding la kan..)
suka tidur sampai seharian tak bangun..
suka makan bunga ros..(ni pompuan yang anak dia berat 6 kg time lahir hari tu punya tabiat..)
suka makan mcD..(Eerr..nih tak pelik kot.Afzan, serius sikit ya..)
suka gosok gigi sampai 3 kali sekaligus..
apa lagi ek yang pelik2..
korang bolehlah senaraikan lagi ye kalau ada..
Tabiat2 ini hanya tertakluk kepada manusia normal ya..yang diisytihar gila, tabiat mereka memang pelik amat..

Tabiat pelik saya ialah suka membersihkan telinga..
Sebenarnya saya korek sebab rasa gatal dalam telinga..
Saya tahu memang tak elok tuk kesihatan tapi memang tak bolehlah..
sehari sekali itu satu kemestian..
Aduhhh~
Contton buds memang cepat habislah kat rumah ni...
haissshhh..

Apa tabiat pelik anda?

9 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics