Followers

Sunday, November 29, 2009

KeMas2 Time~

Di hari sabtu dan ahad selepas sambutan Adil Adha..
Kami mengemas secara besar-besaran bilik kami..
Katil Queen telahpun dikeluarkan..
Abang kami ambil..
Kotak2 buku lamapun dah dimasukkan ke stor..
Lepas ini process mengecat bilik dan mengeluarkan perabot2 lama yang lain..
Baju2 sayapun kena dialihkan sedikit demi sedikit ke blik adik yang bakal jadi bilik tumpangan saya..
Baru terasa banyaknya barang2 di bilik kami itu..
Maklumlah berkongsi 2 orang..
(padahal barang masuk je tak keluar2..in>>>out)

Anda suka mengemas tak?
Bagi suri rumah sepenuh masa, atau yang memang tak bekerja..
Jika tak suka hang out, mesti hobinya mengemas rumah kan..?
Tapi ada gak kan yang hobinya tengok TV..tidur..
Ada juga wanita berkerjaya hobi waktu lapang mengmas..
Tak boleh tengok barang senget sikit, mesti nak dibetulkannya..
Betul2 teliti kata orang..
Lain orang lain ragamnya kan..

Saya terus terang yang saya bukanlah minat mengemas..
Asalkan tak bersepah-sepah barang tu dah cukup...
Hobi saya of course melangut depan PC..
hehe~
Selain itu saya sibuk bekerja...(ceh,alasan..)
So, rumah saya takdelah sekemas mana tapi tak bersepahlah..
Lagipun tiada kanak2 bawah umur dalam rumah yang boleh menyumbang kepada ke'sepah'an rumah..
tak adalah bersepah macam kat bawah nih..
picture credit to : http://i.ehow.com/

Saya suka tengok bilik cantik macam nih..
credit to : http://www.designshoot.com/

cantik kan?

8 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics