Followers

Tuesday, November 10, 2009

Diko kesayangan kami yang pelik~

Ehehe..
last sekali saya sentuh pasal Diko masa kami balik dari kampung raya puasa lalu..
Masa itu dia buat perangai la jugak..
Merajuk dan manja berlebihan..

Sekarang nih saya nak bongkar 1 lagi peel dia yang jarang kucing lain suka buat..
Jeng jeng jeng..
Orang kata gambar boleh menceritakan segalanya..
So, saya upload la sikit picta yang saya baru ambil 2,3 hari lalu..






Saya tak tahu siapakah yang mula2 mengajarnya untuk suka plastik bag..
tapi, setiap kali kami balik shopping barang dapur, dia akan jadi seperti tidak sabar menunggu..
menunggu plastik bag kosong sebelum masuk dengan sendirinya ke dalam plastik bag itu..
lepak2 dalam tu sambil membersihkan badan dia (jilat2 bulu badannya..)
lepas itu dia akan keluar sendiri..

Baru sahaja minggu lepas saya balik dengan seplastik buah rambutan..
Kami sekeluarga lepak2 makan depan tv..
Si Diko ni tak habis2 mengiau..
Ingatkan dia nak bergurau dengan buah2 rambutan..
Rupanya dia nak masuk dalam plastik rambutan..
alahai..
manja betulla dia nih..

8 comments:

angahfarah said...

salam,
don't worry afzan...tindakan diko itu perkara biasa...ia salh satu cara die bermain...yg penting die bahagia..hehe~
kucing aku pun mcm tu..ada 4 ekor mempunyai tabiat sebegini...normal ...and at the same time cumil...hiihi~

noorafzan.blogspot.com said...

ada kucing takut tau..

dan diko ni kalau kita angkat plastik tu dengan dia still ada kat dalam, dia wat bodoh je..
haha~

Faarihin said...

salam kak..

alahai.. memang manja btul kucing ni.. dlm bnyak2 tmpt.. plastik juga mnjadi idaman.. (^__^)

noorafzan.blogspot.com said...

faarihin..
salam dik..
tu la pasal..
kucing sekor nih minat betul dgn plastik..

angahfarah said...

haha~ same la diko n kucing2 aku yg lain...bile angkat plastic tu xtakut pun...adik aku siap buat main2..mcm jual ikan kat pasar..hihi~

p/s: rindu la nak jumpe ko afzan...hhhuhu~

sa_ya S A I D A H said...

kucing saya pun mcm tu..suka masuk dlm beg plastik..hehe

noorafzan.blogspot.com said...

akupun rindu ko la farah..
lama x jumpa..
rasanya time majlis ko nanti la..

Elin said...

mengingatkan aku kat citer chi's sweet home

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics