Followers

Wednesday, November 25, 2009

Antara khasiat membacanya pagi dan petang~

Sejak masuk kerja, saya dah mula mengamalkan membaca Al-Mathurat.
Lagi2 bila ada jenis poket size hadiah yang kawan saya beri sempena birthday ke 22 saya dulu..
Sampai dah naik lunyai sebab simpan dalam poket jaket.
Kuikui~

Apa yang saya suka, ada terjemahan bahasa melayu untuk setiap ayat dalam Al-Mathurat itu..
Dulu2 memang baca tanpa memahami..kiranya baca tanpa perasaan la.
Tapi lama2 nak tahu juga tafsiran apa yang dibaca.
Bila kita faham, barulah lebih kusyukkan..
Rupanya terlalu indah himpunan zikir2 dan doa2 yang diamalkan Rasulullah SAW ini .

Hari ni rasa nak google khasiat2 yang ada bila kita mengamalkan membacanya..
Sharing is caring dan kalau saya tak sharing, rasa bersalah pula sebab pulun benda baik sorang2..

Setelah gunakan incik google, saya jumpa satu entry yang menarik..
Sila terjah sini untuk details ye..

12 comments:

intanurulfateha said...

.kak, tenks sbb share :)

Masy said...

akak gak yg x hapal2 huhu

Unknown said...

nice entry ;)

noorafzan.blogspot.com said...

cik intan..
ur welcome..
dah jadi job kita tuk share benda baik..
=)

noorafzan.blogspot.com said...

Masy..
Sayapun tak hafal lagi terjemahannya..
So, sambil baca tu sambil tgk terjemahan..
hehe~

noorafzan.blogspot.com said...

cik epal..
tq..=)

Faarihin said...

Salam kak.. memang bagus amalkan mathurat ni.. lec saya slalu ingatkan untuk amalkan bacaan2 ni.. sy mule2 aje amal.. lepas tu.. lupe dah.. hehehe.. memang sukar nak mengistiqamahkan perkara2 baik ni.. waduh.. bile mau brubah.. entahler.. adeh..

niesz said...

dulu niesz rajin bc..tp skang..ntah la..niesz kene rajin kan diri tuk bace mathurat tu mulai dr skang..br ati akan sentiase rase tenang..

angahfarah said...

salam..
Alhamdulillah~ dgn bykkn zikir dan doa..moga sgl urusan kita dipermdhkn Allah swt..
~ moga istiqamah yer afzan ~

noorafzan.blogspot.com said...

faarihin..
ehehe~
mulalah balik..
insyaAllah dipermudahkanNya.

noorafzan.blogspot.com said...

niesz..
betul tuh niesz..
benda baik jgn tunggu lama2..
ehehe~

noorafzan.blogspot.com said...

Farah..
InsyaAllah..
aaminnn..
(thanks ye farah..)

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics