Followers

Friday, November 27, 2009

"intan's birthday contest"

sempena birthday intan 10 december nanti~ beliau buat satu contest..
rasanya inilah 1st contest beliau..(iye ke ek?)


.syarat-syarat

1) .korang mesti follower blog i .yang belum follow tuh, boleh lah follow .tapi kalau tak nak follow tak apa .tak paksa pun .tapi tak boleh lah masuk contest ni ;)

--> akak dah follow lama dulu..6 bulan lepas kut~=)

2) .korang mesti letak link blog i dekat bloglist korang

--> inipun dah lama letak..ekeke~

3) .korang mesti letak banner contest kat bawah n dekat sidebar korang

Photobucket

--> ok dah letak..kat sidebar kanan yea cik intan yang baru dapat lesen besar..
best la boleh drive sesuka hati lepas ini kan..(ops melalut pula..=)

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

.cara-cara

1) .korang kena post entry bagitahu pendapat korang tentang blog i ni .puji pujian amat amat di alu alukan *siapa yang tak suka kena puji beb! .kah kah~ .tapi kalau nak tegur sikit sikit tu boleh lah .jangan lebih lebih sangat, kang i nangis! T__T
--> macam mana ye nak explain..
ermm..kejap fikir ayat terbaik untuk menarik hati cik intan dan para2 juri profesional yang baik hati..(ekeke..ayat mesti manis beb~)
--> Blog intanurulfateha ni sebenarnya saya jumpa selepas saya dengan secara tidak sengaja blogwalking ke blog incik BF beliau Hairi Pop itu..
Terima kaceh la kepada incik Hairi..
Kalu tak kerana Hairi, tak adalah saya kenal dengan cik Intan..
Kalau tak kerana Hairi juga tidak berpeluang lah saya join "intan's birthday contest" ini..

-->First time masuk blog intan, saya dah terpikat..Terus follow tak hingat punya..
Hampir setiap entry saya baca walaupun tak semua ditinggalkan jejak..
Kadang2 speechless la dik..(tak tahu nak komen ape..)

-->Blog beliau ini sangatlah kemas dan cantik..

Dengan header yang berubah ikut mood..dan suasana..
Post2 intan pun santai dan memikat hati ini..
Paling best, ada tutorial yang mudah tuk diikuti..
dan paling saya suka tutorial scroll box and then sticky mode tuh..
dan intan telah mengajar saya secara tidak sengaja bagaimana nak link kan facebook dengan blog..

-->Mula2 dulu ingat intan ni budak2 lagi sebab muka awet muda gitu..
(paling matangpun estimate 20 tahun la..)
Rupanya muda setahun sahaja dari saya..
Comel saja..kecil2 cili api gitu..

2) .pilih 1 entry i yang lepas lepas dan korang bagi komen, kenapa korang suka baca entry tu .bagi lah 2-3 sebab .lepas tuh elaborate la sikit .lebih kurang macam karangan kertas 2 SPM tu .heee~ *jangan lupa bagi link entry i yang korang suka tu .tajuk entry korang mestilah "intan's birthday contest" .tajuk lain, disqualified ye **cik puan cik puan dan tuan tuan semua UPDATE! .uit, kalau tak reti buat dalam karangan, buat dalam point pun boleh .buat rumusan pun boleh ;) .asalkan isi isi penting ada .wahh, i dah macam cikgu bm! .kah kah!

--> secara peribadinya banyak entry yang saya suka bacaa..yang saya tinggal komen tu sume best..
--> tapi saya paling2 suka masa beliau cerita penuh pasal chacha buat pertama kalinya. Entry boleh klik kat bawah nih..


--> Chacha sangat petah berkata-kata dan entry ni saya baca sambil membayangkan semua 15 situasi yang intan ceritakan..
--> Kalaulah saya dapat jumpa Chacha ni saya teringin nak cubit pipinya yang gebus itu. Dan melihat sendiri secara real perangai2 pelik tapi cute chacha..
--> Sebagai anak yang paling kecil dalam umah tuh memang haruslah dia manja dan bossy sampai semua dalam rumah tu pun terkena tempiasnya. Lagi2 time berebut channel TV.
-->Saya dah lama tak de adik kecil..Adik bongsupun dah 19 tahun..So, kadang2 teringin juga kan dapat adik..(berangan sajalah sebab makpun dah umur hampir 50..ekeke~)
--> Pendek kata entry nih memang memikat hati saya sangat2..lagi2 dihiasi picta2 comel chacha itu..
--> Yang tak menahan tu situasi 15, Hairi pun dia nak panggil B jugak..(ni panggilan manja Intan kepada BFnya itu)..
Tapi saya tak tinggal komen kat entry2 tersebut. Masa baca tu tak boleh nak tinggal komen, server too slow..huhu~

3) .then korang cakap lah kenapa korang suka i .sebab i comel ke, sebab i cantik ke, sebab i gedik ke .eh tak tak .yang ni tipu .sila abaikan .next please! ;D

Saya suka intan sebab intan ini seorang yang telus, friendly, comel, cute miut, gaya penulisan yang santai dan menarik, selalu update blog, suka berangan (tak boleh belah masa entry pasal aril tuh..), suka ajar bloggers melalui tutorial yang mudah, sangat manja dan suka memanjakan (lagi2 dekat chacha..and Hairi..). Intan tak sombong. Rajin lawat blog. Kadang2 entry nya pendek saja. Setiap entry beliau sangat jujur dan menceritakan setiap detik2 manis, pahit, payau dalam kehidupan beliau sendiri. Pendek kata semuanya baik2 belaka la kan.

4) .letak lah gambar gambar dan decorate lah entry korang secantik mungkin .i suka tengok entry yang kemas dan cantik macam i .huu~ .markah bonus akan diberikan ;)
Cantik tak entry saya kali ini..Demi Cik Intan, sanggup saya pi cari icon2 menarik tuk tepek kat entry special ini..hehe

5) .then last sekali, lepas settle semua, korang bagi link entry korang tu dekat ruangan comment i ek .kalau tak, i tak dapat nak gi tengok entry korang and bagi markah .entry entry korang akan di adili oleh i sendiri dan seorang pengadil profesional yang comel, macho dan kacak bergaya .weeee~ ;)

Settle sudah..tq ye cik intan sebab berjaya memberi inspirasi kepada saya tuk create entry just for ur contest..harap2 buley menang la kan~

bai2..

5 comments:

intanurulfateha said...

.hehehhehhe tenkiuuu kak!
.syg lebey lahh! ;p

Anonymous said...

mcm nk join..
tp mcm ssh je..
huhu

noorafzan.blogspot.com said...

intan..
hehe~

noorafzan.blogspot.com said...

lionteen..
akakpun mmg amik masa sket nak wat contest nih..

*~ eLiEnZ 87 ~* said...

byk pula tulisan~ dizzyyy

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics