Followers

Saturday, October 3, 2009

Tudung Pelangi katanya~

Kat pasaran sekarang nih macam2 nama tudung ada..

Tudung bawal..(dah biasa dengar..)
Tudung ct..(selalu gak dengar..)
Tudung syria..
Tudung pelangi..
dan macam2 lagilah yang tak tersebut di sini..

Saya memang susah sikit nak ikut arus perubahan tudung nih..
Selagi saya rasa selese dengan jenis tudung yang saya pakai selagi tu saya terus guna..

Saya suka guna tudung biasa yang 4 segi..
berbatu2 di penjuru..
Contoh tudungnya camnilah..
Tudung hijau yang saya pakai kat kampung ritu~


Mula2, batunya kecil jer..
Pakai batu tampal jer...macam ala2 manik..
Pehtu keluar pulak batu yang boleh dijahit..(kecil juga..)
Daripada batu 1 line..
kendian keluar yang batu double line..
kendian kuar triple line..
pastu kuar lak tudung berbatu yang orang panggil 'tudung KLCC' serta seangkatan dengannya..
Saya masih setia memakainya sebab banyak kat umah dan cantik2..

Selain tu saya suka juga tudung yang tak de batu2 tapi bercorak-corak...
Jenis kain bukan macam tudung berbatu dan tak ramai orang suka memakainya sebab kata mereka susah nak 'maintain'..
Bermacam-macam kaler dan corak usah ceritalah.
Berpuluh-puluh kat umah tuh..

Tapi, dua tiga bulan nih terbukak ati nak pakai tudung yang ada cam bumbung kat kepala tuh..
Macam2 namalah yang boleh dikaitkan dengan tudung bentuk sebegitu termasuklah tudung pelangi..
Saya order kat Cik Zira sebanyak 2 helai..
Tup2 selasa itu hari, ada parcel kat atas meja di office..


Yahhh..ni dia..

Ok, saya beli 2 tudung dan saya cubalah malam tuh..
Mana tahu tak sesuai ke kan..
Bila pakai ok laks..tudung tu memang cantik coraknya..


Esoknya saya pakai kat office.
Ramai yang puji kecantikan tudung tuh..
tudung yer..bukan saya~

haha~
jom2 cuba pakai tudung nih laks..
kalau nak order sile ke sini..

8 comments:

ruby said...

comel2...hehehee..

Stay Sane Mama said...

dah pernah try tdg cmni.tak elok utk saye.huhu.awk pakai elok je.

Ryehanna said...

hoho..
aku xsesuai pakai tudung ni.
nmpk tembam gila. :P

Ayu Zan said...

hai kak.. lama xjengah..dah ubah style yek..

Jard The Great said...

chantek tudung tu.. ehehe

minTanG_teLip2 said...

eEi~. .. itE xmEnAt pki tUdOm cAmnEh .. tp cukEr nEnop guL2 pki tudom helmEt nEh

Anonymous said...

klau dut2 lionteen ckp,tudung beratap..
hahaha

noorafzan.blogspot.com said...

ruby chai..
hehe~ thanks..

sarah..
oo.ye ker?
sayapun ada certain tudung x sesuwai~

ryehanna..
tembam le cumel~
sayapun tembam juge sebenarnya~

ayu..
hehe~
slamat kembali~
tambah style je dik..

jard the great
ye ker?
thanks dear..

mintang telip2..
tudung helmet eh nama die?
unik tuh..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics