Followers

Wednesday, September 30, 2009

Ayamku masih hidup tau~

last few months, saya ada inform pasal anak angkat saya..
Si anak ayam yang cumel tuh..
Sudah besar dia sekarang..
Still hidup ye kawan2..
Tiap2 hari sebelum maghrib, die sudah bertenggek di atas kerusi tepi tingkap luar dapur.
Dia akan menghadapkan kepalanya ke dalam rumah kami..
Setiap kali itu jugalah saya akan pergi menjemputnya..
Mendukungnya dengan penuh kasih sayang..
Masukkan dalam sarang aka kotak air mineral beralaskan baju lama..
Selepas itu, kotak itu saya katup kemas..
Dia akan tidur dengan lena di situ sampailah masa sesorang membuka penutup kotak itu keesokan paginya.
Masa tu kalau sayalah seseorang itu, saya akan dukung die dan letakkan di atas tanah.
Dia akan lari mencari bapa angkatnya.
Dan seperti biasa menjelang maghrib dia akan kembali bertenggek di atas kerusi di tepi tingkap luar dapur saya menanti di dukung ke sarang.

p/s : harap2 ayam saya nih akan terus membesar dengan sihat dan kuat. Tanpa diganggu anasir2 luar..aammiiinnn~

6 comments:

. said...

wow.
ayam kampung ke, ayam hormon?

B E L L A said...

comelnya ayam kak. kiut je dok ats kusi bile dh ptg. :D

Unknown said...

ayam ek...wah..

LuVidA^^ said...

rajen nye bela pets...huhukk x minat la

Anonymous said...

terigt lg jalil hamid..
ayam..bermcm aym..
hehe

noorafzan.blogspot.com said...

nizamsani..
ofcourse ayam kampung original gitu..ehehe~

bella..
mmg kiut dik..
nanti akak amek gambo die..

0
yup, anak ayam yang kematian ibu..

luvida..
err..boleh dikategorikan sebagai pet ke ek?
sebab dekat2 maghrib je die BAIK..

Lionteen..
ahaha~
best lagu tuh kan..
layan je..

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics