Followers

Saturday, September 26, 2009

4 Hari di Kelantan...part 4

hari ke 4..
hari terakhir kami di kampung..
awal2 tu amik gambar dulu ngan keluarga incik nawawi yang numpangkan teratak tuk kami berteduh 4 hari..
Dua si kecik pompuan berbaju biru tuh la anak beliau..

close up sikit..
comelnyer..
geram tengok..
lagi2 yang berambut lurus tuh..
Nama dia Ipa..
yang bertudung hijau itulah ibu kepada si kecil 2 orang tuh..
Dan dialah sepupu kami..kak Khana..


setelah dikemaskini, inilah barang2 yang nak disumbat balik ke kereta orenku itu.
Ada bantal busyuk sekali daa~



Sempat lagi kami pergi melawat nenek saudara kami..Toksu..
Melawat Pakcik Heng yang sakit buat kali ke 2..
Ni picta2 rentetan perjalanan ke situ..
tak jauh, seberang jalan je rumah mereka..
ni pic umah tumpangan kami yang diambil from jalan..

Ni la jalan yang memisahkan umah tumpangan kami tu dengan umah TokSu..

Tu kakak saya ngan abang saya depan umah TokSu..

Er..sebenarnya nak fokus kat DUN Semerak dan Parlimen Pasir Puteh..
Ya, di sinilah kampung saya..

umah kaler merah tu umah abang kepada ayah saya..
Pak sedara saya la..namanya Abdullah..

Ni la view depan umah TokSu kami..merah gitu..

pintu umah mereka..
mari serbu..

Inilah dia pakcik Heng..
Kasihan dia terbaring jer..

Er..ni tapai pulut..
sedap nih..
Kak Linda, cucu kepada TokSu buat..

Ni Hatta nama dia..
Sepupu kami yang belajar kat UMS..
Jauh tu..

Ni lak sepupu adik epada hatta..nama dia Sihu..
tengah belajar kat Poli Jitra amek course Ukur Bahan..


Selepas itu, kami bersiap-siap untuk pulang.
Bersalam-salaman.
last sekali..
time for say cheese~~~
Ni baru sikit..
Ada 4 family je..
Kalu ikutkan lebih 10 family yang datang..
Tapi semua dah pulang awal..

Kami bertolak dalam kul 12.
Mula2 nak singgah Pekan Pasir Puteh.
Kononnya nak bekal Budu ngan buah2..
Tapi, jalan sesak amat.
Kami cancelkan niat dan mulakan journey balik ke KL.
Jalan sesak sampai ke Kuala Krai..
iaitu di simpang nak ke Gua Musang.
Kami sampai di situ kira2 Kul 2.
Kami solat dulu dan berhenti makan kat kedai sup.
Nasi putih, telur dadar, sup tulang semangkuk besar tuk 6 orang makan harga RM64 inggit..
Mahal betul..

lepas tu, kami mula bertolak semula dalam kul 3.
Sampai kul 6 pun kami masih lagi kat Gua Musang.
Kami sampai di simpang Sg.Koyan Kul 7.30..
Kami singgah di masjid itu tuk solat dan membersihkan diri.
Lepas tu kami teruskan perjalanan ikut jalan dalam.
Sampai kat Bentong kira2 kul 10.30.
Sempat benti makan lagi ..
Kat sini kami makan nasi goreng kampung tuk 6 orang, telur dadar tuk 6 orang, ayam paprik sepinggan, ikan siakap 3 rasa seekor kena RM70 inggit jer..
Murah dan berbeza sekali harganya dengan harga kat Kuala krai tadi.

Kami bertolak masuk highway.
Sampai umah kira2 kul 1 pagi..
Alahai...penat tak hengat punya.
Terus masuk tidur..

2 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics