Followers

Friday, September 25, 2009

4 Hari di Kelantan...part 2

Hari ke 2 di kampung,
Kami bangun awal.
Bersarapan nasi lemak..
nyum2..
Kendian saya bersiap ke kubur nenek.
Punyalah lama tak ke sana, kami lost sekejap sebab tak jumpa kubur nenek.
Dekat2 nak balik baru jumpa.
Alhamdulillah..
Ayah membersihkan sikit kubur tersebut..

Balik je dari kubur, kami mula bersiap tuk berarak sebagai wakil pengantin lelaki..
Sebanyak 12 kereta konvoi ke Pasir Mas.
Jalan bukan main sesak..
Bertolak kul 11.
Dekat kul 1.30 baru sampai.
Sampai je kami terus ke masjid untuk langsaikan upacara pernikahan.
Ada la sekeping dua gambar kat masjid..
Dari kiri Kakak pengantin lelaki, Kakak ipar pengantin lelaki dan saya..
Ni la wajah pengantin pompuannya..
Namanya Ina..


Kat sini saya tepekkan picta antara hantaran tuk pihak pompuan..
Ni kasut ngan handbag..

Ni kain ela..
ada 2 kain ela..
lagi satu warna kuning kalau x silap..
Ni pulak barang2 kemasa diri untuk pompuan..
Selain itu, ada lagi beberapa hantaran seperti pulut, buah-buahan..
kalau dikira ada 7 dulang..
berbalas 7 dulang juga..

Selesai je kami terus ke rumah pengantin perempuan.
Bertukar hantaran dan makan kenduri..


ni ada picta hantaran from pompuan..
ni kek..

Ni lak tali pinggang..
Selain itu ada juga pulut..
kemeja..
barang2 kemasan diri..
lepas tu..
Sempat amik gambar pengantin..

yeay..makan time..
macam ni keadaan tempat makan..
penuh umah..


ni depan bilik pengantin..
yang bertudung kuning itulah mak pengantin lelaki..


ni adik ngan abang saya yang lambat makan..
orang lain dah kenyang, diorang baru nak naik umah..

Kendian, kami balik..

Masa nak balik tuh, kami singgah kat rumah saudara kami.
Lama juga singgah.
Hari dekat maghrib baru kami pulang..
Balik jer terus je mandi, makan malam sebelum pergi melawat rumah Nenek saudara kami yang tinggal berhampiran.
Menantunya Pakcik Heng sakit.
Lumpuh seluruh badan kecuali muka dan tangan kanan.
Kami balik semula ke istana hinggap kami lepas jam 10.30..

Hari ke 3 dan ke 4..
nanti saya wat part 3 and 4 laks yer..

5 comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics