Followers

Thursday, February 10, 2011

Februari 2011 : Bulan penuh!

February memang bulan yang agak packed untuk saya. Tapi bulan ini jugalah dugaan yang menduga hati, jiwa dan kesabaran menyapa. Tapi alhamdulillah masih dalam keadaan yang terkawal. Dan segala yang dirancang masih lagi berjaya direalisasikan.
Macam last weekend, cuti 4 hari memang tak berapa nak melekat di rumah.

Hari Khamis saya ke office menyelesaikan hutang kerja yang sepatutnya langsai sehari sebelum itu. Tapi tak lama sangat. Daripada pukul 11 pagi sampailah 3 petang lepak di office. Balik sempat lagi drive thru McD. Dapat Angpow merah daripada McD tuu..Tapi dalamnya ada kupon free fries setiap belian set besar dan kupon valid sampai 31/Mar ini. lalalalala~ Kentang free! Lepas itu memang lepaking sahajalah di rumah sampai malam sambil layan anak buah seorang itu, Aliya Batrisya yang makin menggebu-gebu pipinya.

Hari Jumaat saya bangun agak awal mengemas bilik sebab kena 'ceramah free' supaya belajar menjadi 'pengemas berjaya'. hoho. Bukan tak kemas cuma tak taklah sekemas bilik macam dalam drama TV tu kan. Golongan marhaen macam saya ini bilik memang banyak barang. Lepas itu sudah tak larat nak lap perabot dan lantai sebab habuk hari-haripun memenuhi ruang bilik itu. Sapu pagi, tengahari dah berhabuk balik. Tensi kan!

Sebab penat mengemas boleh pula tertidur pukul 10 pagi. Then, bangun pukul 11 pagi. Sempatlah memasak 2 lauk. Lepas waktu solat jumaat incik tunang pun datang rumah. Saya minta tolong rawat PC saya yang diserang penyakit bengong-bengong. Lepas dia operate akhirnya pulihlah PC saya itu. Alhamdulillah. Sambung borak-borak dengan mak pula di ruang tamu. Tup-tup tiba-tiba terpacul idea untuk ke PD. Rendam-rendam kaki yang ada sedikit jangkitan. Orang kata elok kalau rendam luka dalam air laut. So, pukul 4 petang kami gerak ke pantai PD. Seronok dapat cecah-cecah kaki di air laut. Lepas itu terus balik. Sempat lagi saya ajak tunang makan McD (lagii..?). Almaklumlah jualan Curly Fries akan stop tak lama lagi. sob sob. Tunggu next year ye kalau mahu lagi.

Sabtu dan Ahad pula full dengan Kursus Pra Perkahwinan yang kami berdua hadiri di Shah Alam. Alhamdullillah di permudahkan segala urusan dan selamat sudah mendapat sijil Kursus Kahwin. Overall pengisian kursus memang mantap cuma macam mengejar masa at certain time lagi-lagi bila penceramah berkobar-kobar nak bercerita pengalaman dorang. hehe~

Itulah dia 4 days straight dengan aktiviti-aktiviti menarik. Yang saya tulis semuanya yang best-best sahajakan. Yang part dugaan itu nanti-nantilah saya story di sini. Belum ada mood nak taip.Hujung minggu inipun dah ada plan. Dan harap-harap urusan hujung minggu inipun dipermudahkan. Aminn..

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics