Followers

Tuesday, February 15, 2011

Jumaat yang penuh dugaan!

Jumaat hari itu macam-macam dugaan menimpa 'life' ku.
Jumaat pagi masuk Office sudah ada drama pendek;

Masuk je pintu utama, jumpa si kecil (sebab saiz badannya yang comel).

"Hai, awal hari ini!"
Saya tegur dia berbahasa bahasi.

"Hai, cuba pegang tangan ini, sejuk tak? "
Seraya menyentuh tangan dia ke tangan saya (ok, dia pompuan ye!Jangan salah faham pula.)
Dalam hati --> aik, buang tebiat ke hape tiba-tiba suruh rasa suhu tangan dia pula ini.haih!

"...................."
Saya tak berkata sepatahpun sebab tangan sayapun sejuk maa..baru keluar daripada tempat beraircond gitu.

"Sebenarnya saya demam ini. Tapi sebab dah janji nak buat satu report penting, saya datanglah juga. Awak jangan dekat dengan saya nanti berjangkit pula."
Bila saya tak menjawab pertanyaan dia tadi terus dia explain tanpa dipinta.
Dalam hati --> aik, tadi bukan main minta ku rasa suhu tangan dia. Ini tak bagi berjalan dekat-dekat pula. Aiyoo..fenin..fenin..

Dah dia cakap macam itu sayapun blah sahajalah kan. Buat apa nak cari penyakit.heh!

Masuk sahaja office terus ON PC dan pergi buat coffee secawan. Office memang lengang betul. Macam baru kena langgar GARUDA pun ada. Mungkin ramai yang ambil cuti.

Cerita jumaat memang tak habis di situ.

Habis sahaja makan sarapan nasi lemak berlaukkan ikan masak sambal dan juga gading masak black pepper, saya rasa satu macam pula. Perut sakit tapi bila pergi toilet tak ada apa pula yang keluar. Tension mak! Perut pula rasa sebu semacam. Langsung sampai balik kerjapun tak jamah apa-apa.

Sudahlah perut tak berapa nak sihat. Perjalanan balikpun terganggu sebab ada accident. Jalan sesak tak hengat punya. Sabar sahajalah. 

Itu tak apa lagi. Balik sahaja ker rumah sayapun bergurau senda dengan anak buah. Hajat nak pergi beli barang-barang sikit untuk majlis ahad nanti tapi entah macam mana lepas maghrib perut sakit dan rasa 'mual' nak muntah pula datang. Uih..jangan dok fikir bukan-bukan noo..bukan sebab tuttt!!. Tak kahwin lagi maa..

Malam itu mak dan abang bagi macam-macam ubat. Lepas dah menelan ubat terus saya muntah. Bila dah macam itu terus saya collapse kan. Tak larat sudah nak buat apa-apa sampai ke pagi.

Penuh dugaan tak? Ke tak tak cukup sarat? huhu~
Sabar sahajalah kan.
ok, bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics