Followers

Tuesday, February 1, 2011

Musim Banjir di Segamat dan selatan semenanjung!

Salam korang!

Orang Wilayah semua cuti kan. Yang kerja di KL, Putrajaya dan Labuan semua sambut Hari Wilayah. Selamat bercuti dari saya. Saya kerja di PJ. So, tak cutilah kan. Dalam dok gembira nak menyambut perayaan CNY, ada insan-insan yang sedang menghadapi musibah sekarang ini. Paling ketara di selatan tanah air sekarang ini.

Sampai Segamatpun lumpuh sebab semua jalan keluar masuk daerah itu ditenggelami air sedalam 1.5 meter. Perghh..dalam sejarah betul. Sejarah 2006 berulanglah kiranya sekarang ini.

2006 dahulupun pernah berlaku banjir besar di selatan Tanah Air juga kan. Sampai ramai juga yang terkorban dek kerana banjir pada masa itu. Kalau tak silap saya masa itu kecoh pasal ramai yang mati terkena jangkitan kencing tikus.

http://pkukmweb.ukm.my/~foto_fst/banner-banjir.jpg


http://3.bp.blogspot.com/_e_Zh6BuFw8k/TNNB6ELRhaI/AAAAAAAAAME/ezUfuaLZQhs/s1600/segamat_teruk_banjir.jpg


kenangan banjir di segamat 2006!


Sayapun join pihak universiti pergi tolong bersihkan sebuah surau yang terjejas akibat banjir. Tapi memang tak ingatlah di mana. Masa itu memang UTM hantar kitorang secara besar-besaran untuk bantu mangsa banjir. Insaf betul bila tengok kedai-kedai penuh lumpur akibat banjir. Dah lah kawasan itu betul-betul terletak di tepi sungai besar.

Apapun semoga mereka yang terlibat dengan banjir di Segamat dan juga kawasan-kawasan yang sewaktu dengannya tabah menghadapi ujian Allah SWT ini.

p/s : mari kita sama-sama mendoakan keselamatan warga kita yang berada di Mesir. Aminnn ya rabbal Aa'lamin.

2 comments:

Nabiel said...

huhuhu~
kdg2 ada sebab nape jadi musibah macam nie kan afzan?
nway,semoga selamat semua..
dan untuk pelajar di Mesir..harap mereka semua selamat dan dapat pulang ke Malaysia..

noorafzan said...

tu la nabiel.
kita kena muhasabah diri sendiri juga kan.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics