Followers

Wednesday, February 16, 2011

Tragedi Februari 2011!

Tak tahu nak cakap bulan ini bulan apa. Tapi memang banyak benda yang berlaku pada saya pada bulan ini sampai tak ada masa nak jenguk-jenguk blog.

1. Allergic kulit yang menguji iman

Yeah, saya sedar dari dulu saya ada masalah allergic pada makanan seperti seafood. But, I just notice dalam bulan ini yang saya bukan sahaja allergic seafood tapi AYAM pun sama. Adeh, dahlah lauk kenduri mesti AYAM. Goodies pergi kenduri mesti dapat bunga TELUR AYAM. Sebelum ini adalah juga pilihan sama ada nak makan DAGING atau AYAM. Err..mana ada kenduri bagi makan ikan goreng kan lagi-lagi ikan selar. IKAN KEMBUNG pun tak boleh makan. IKAN SARDIN pun nehi. IKAN TENGGIRI tak boleh juga. IKAN MAKEREL pun tak boleh.

Sebelum ini tak bolehpun dibolehkan juga sebab tak ada kesan yang memudaratkan tapi dek kerana sekarang ini kulit di kaki saya tiba-tiba naik bintik-bintik maka kena kuarantin. uhuk!

Kalau tidak my feveret SANDWICH TUNA! Oh, kena lupakan seketika.

IKAN AIR TAWAR sahajalah buleh dimakan.

2. Masalah Penghadaman yang menguji sabar.

Lately saya ada masalah dalam perut. Tak tahulah kenapa lately makanan yang dimakan lambat nau hadam. So, kadang-kadang tu lepas makan rasa macam nak keluar balik tapi bukan ikut pintu biasa. Dia nak keluar ikut pintu yang dia masuk juga. Adoilah. Pantang isi mesti kena rilek lama-lama baru hadam. Petua untuk kurus? Uhuu..seksa nooo~

3. Masalah Handset.

Handset saya yang usia dah masuk 2 tahun 2 bulan tiba-tiba hilang! Ok, tercicir kalau tak silap saya di The Curve sebab last sekali saya masuk kocek baju masa lepas makan di Kenny Rogers, The Curve. Lepas makan pergi solat Maghrib then terus balik rumah. Balik je baru perasan handset tak ada. Ingat tercicir dalam kereta tunang tapi dia kata tak ada. Sesih betul!

4. Beli laptop (adik punya) tapi tak boleh nak online!

Ini saya pun tak berapa faham apa masalahnya. Masa lappy ini di rumah tunang boleh pula dia connect dengan internet tapi bila di rumah saya dia tak nak pula. Cerewet betul laptop ini! Tunggu weekend ini baru nak buat bedah siasat. Mungkin setting router kat rumah itu yang problem.

Rasanya cukup dahulu 4 benda yang buat hidup saya dalam bulan Februari ini kacau bilau sampai tak ada masa nak update blog ini.

Ini saya dah sapu-sapu habuk. Buang-buang sawang yang dah berselirat.

ok, nanti saya update lagi ok!

bai!

2 comments:

Nabiel said...

hehehe~
sabo yea..dugaan smua tuh..=)

Azam bulan March! | !!Simple Me!! said...

[...] ← Tragedi Februari 2011! [...]

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics