Followers

Wednesday, February 2, 2011

Kasihan Bapa Nurin Jazlin: Tuntutan Saman 2 Juta gagal

Salam korang!

Hari ini ada masa sikit untuk baca-baca berita. Tup tup terbaca pasal kisah saman bapa kepada Allahyarhamah adik kita Nurin Jazlin yang telah diculik, diseksa dan dibunuh secara kejam dahulu.

Alkisahnya bapa Nurin telah menyaman bekas Ketua Polis Selangor, Datuk Khalid Abu Bakar dan juga kerajaan berikutan kenyataan yang ditulis dalam paper Kosmo iaitu kehilangan anaknya mempunyai kaitan dengan peminjam wang haram.

Tapi yang sebetulnya yang saya petik daripada berita harian online ialah;
pemberita akhbar Kosmo selaku saksi defendan mengakui perkataan dalam artikel ditulisnya bukan kata-kata asal diucapkan Khalid dan beliau menulis berdasarkan pemahaman daripada fakta diucapkannya (Khalid).
“Pemberita New Straits Times dan Oriental Daily pula berkata, mereka tidak mendengar Khalid menyatakan seperti apa ditulis dalam Kosmo dan tidak mendengar Khalid berkata apa-apa berhubung peminjam wang haram.

Ini namanya tersilap saman orang dee. Sepatutnya dia menamakan penulis artikel Kosmo dan Akhbar Kosmo sebagai defenden kan? Tu yang saya dok kesian pada bapa Nurin ini. Dah lah tak dapat RM2 Juta lepas itu kena bayar kos guaman pihak defenden pula sebanyak RM50,000. Harap-harap permohonan peguam pihak bapa Nurin untuk menilai semula kos diterima. Mana nak cekau RM50,000 kan. Huhu~

1 comment:

Nabiel said...

laaaa..
dah tersilap saman dah~
adehhh..mslh lain pulak yang timbul..huhu

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics