Followers

Friday, February 18, 2011

Maxis Chinese New Year Promo : till 28 FEB ini!

Huuu..teruja bila tengok promo Maxis sempena Chinese New Year ini. Sebelum ini saya memang tak berapa nak ambil tahu pasal promosi melibatkan handphone sebab fikir-fikir balik buat apa nak ambil tahu kalau tak boleh nak gunapakai kan? ehee..

So, nak dijadikan cerita, handset kesayangan ramai. Eh tak..kesayangan saya sahaja telah missing in action. Entah ke mana keciciran sayapun kurang pasti. Sebab ter'cicir' kan. Bukan ter'tinggal' atau ter'letak lupa ambil balik'. huhu~ Bila sudah hilang saya mesti mencari alternatif untuk ganti balik apa yang hilang itu kan. Handset zaman canggih manggih ini kalau tak ada sekejappun boleh 'nanar'.

So, langkah pertama ialah ke maxis centre untuk buat sim card baru. Alhamdulillah, walaupun que panjang berjela-jela tapi rupanya yang panjang tu kaunter lain. Kaunter saya sekejap sahaja. Ye la berapa ramai sangat yang hilang henset kan? Langkah kedua mestilah mendapatkan telepon baru. Kat Maxis Centre tu tengah promo pakej henpon canggih manggih. So, saya tunang pun tak melepaskan peluang untuk usyar promo tersebut.



Mula-mula nak ambil yang paling murah Blackberry Curve 8520 tu tapi bila dia dengar tak ada 3G maka dia switch pula tu Blackberry Bold 9700. Malangnya, yang kaler hitam punya sudah kehabisan maka diapun tukar lagi kepada yang tak ada promo, Blackberry Bold 9780 (kalau tak silap) yang kena bayar mahal sikit daripada Blackberry Bold 9700 tu.

Pergh..BerBB la pula dia. Yang untungnya saya juga sebab tak payah beli handset baru. Dia bagi henpon lama dia Sony Ericsson W508 pada saya.Wink Wink! Jimat duit saya kan. lalalalala~

Bulan-bulan kena bayar RM140. Bagi dia memang berbaloilah sebab selama ini bill diapun lebih kurang itulah juga. Saya? Tak perlu kot sebab bill saya bulan-bulan tak sampai RM48 je itupun sebab tambah pakej internet RM18 untuk 100 MB. Kalau tidak RM30 sahaja sebulan. Haih!

Korang usyar-usyar le mana tahu terberkenan. Sempat lagi kalau nak pergi beli! Setakat ini tunang kata memang BEST la kan!

1 comment:

Loryn said...

I have been so bweiledred in the past but now it all makes sense!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics