Followers

Wednesday, February 23, 2011

Info yang hanya diketahui bila pergi Kursus Kahwin!

Salam korang!

Hari ini saya nak cerita perkara paling best dalam hidup kalau korang bujanglah. Tentu-tentulah pasal kahwin kan. Kalau setakat berkapel dan bertunang itu tak feel lagi kan. Tapi saya bukan nak cerita pasal kemanisan berumahtangga tapi nak share satu info yang aku tak tahu langsung selama ini. Sekolah sampai habis SPM, Masuk Matrikulasi then amvil degree di Universiti tapi memang rasa nak penyepoak diri sendiri sebab langsung tak tahu pasal ini sebelum ini. Saya bet yang most og you yang baca kat sinipun tak tahu pasal ini sebab bila aku balik tanya adik beradikpun semua tak tahu juga.

Benda ini memang nampak simple sahaja dan tapi apa yang saya sangka sebelum ini bukanlah salah tapi tak tepat sahaja. Sebab pakai logik sahajakan. Korang mesti nak tahu kan apa dia infonya. Nampak macam serius sangat sahaja cara penyampaian saya tapi benda ini memang kita patut tahu sebab ia adalah asas perkahwinan. Kalau kita tersilap, maka akan jadi ZINA tanpa sedar.

Ok, sekarang tarik nafas dalam-dalam kemudian hembuskan perlahan-lahan. Tenangkan fikiran.
Dah ready? Ok, jom saya share infonya;

Korang tahu tak bila korang kawen dengan pasangan korang. Family pasangan korang akan jadi family korang juga. Selagi tak bercerai, selagi itulah korang akan dikira mahram. Ok, yang ini mesti korang tahu kan. Tapi tahukan korang ibu dan bapa mertua korang itu akan kadi mahram korang buat selama-lamanya. So, kalau korang kawen 4 kali, maka korang akan ada 4 ayah mertua dan 4 mak mertua walaupun korang dah berpisah dengan pasangan korang yang lagi 3 orang itu. Kalau korang kawen 8 kali, korang akan ada 8 ayah mertua dan 8 mak mertua walaupun korang dah berpisah dengan pasangan korang yang 7 orang itu.hehe~

Eh, korang tahu dah ke? Saya seorang sahaja ye yang ketinggalan dalam bab ini. Isk-isk, nasib baiklah saya pergi Kursus Pra Perkahwinan, Kalau tidak memang sampai ke sudahpun saya tak tahu perkara ini.

2 comments:

Gimi said...

Yup..sebab tu tak boleh kawin dengan bekas mak mentua dan bapak mentua...

noorafzan said...

haah kan.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics