Followers

Saturday, February 26, 2011

February 2011 penuh dugaan - Part 2

Salam korang!

Sebelum ini saya cerita pasal dugaan kesihatan kan? Kali ini saya nak cerita pasal dugaan lain pula. Dugaan seterusnya ialah kesesakan jalan raya. Ok fine topik ini terlalu commonlah. Biasalahkan kalau sudah namanya kerja di KL-Lembah Klang, memang bagaikan aur dengan tebinglah dengan kesesakan. Sebenarnya saya tak kisahpun kalau jalan sesak tapikan bila kesesakan itu sengaja dicipta memanglah tak suka kan.

Macam hari khamis lepas mencatat sejarah. Sampai rumah kul 7.00 malam. Satu setengah jam bertarung dengan kesesakan. Puncanya ialah projek naik taraf jalan. Projek itu telah menyebab lane jadi sempit. Yang bestnya tempat yang sempit itu merupakan titik kesesakan (sebelum projek naik taraf). Kalau jalan tu luaspun sesak apatahlagi bila sudah sempit kan? Korang Fikirlah sendiri!

Sekarang ini saya rasa macam dah malas nak balik rumah awal-awal sebab kalau keluar awalpun kena hadap kesesakan. Dahlah sesak, ramai pula gengster jalan raya yangtak reti nak que untuk bayar tol. Kami yang jenis 'tak gengster' inilah yang menjadi mangsa. Langsung tak gerak-gerak. Rupanya ada 'gengster' potong que kat depan. Hangin beb hangin!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics