Followers

Friday, July 1, 2011

Dua minggu selepas bernikah kahwin!

Salam dari saya!

Fuhh,walaupun tak sihat tapi gagahkan diri juga untuk menaip sikit di blog kesayangan yang entah siapakah yang sudi berkunjung lagi. Maklumlah sejak beberapa bulan yang lepas memang tak terhandle blog ini. Satu sebab terlalu busy. Dua, sebab kat office dah tak boleh nak curi2 update blog even masa break time (dulu laju-laju sahaja update masa break lepas management bising sebab ada yang online facebook time kerja).

Bagi saya ada pros dan cons nya diorang block apa-apa sahaja website yang berkaitan forum dan boleh guna untuk berkomunikasi antara paling kurangpun 2 hala. 2 hala itu maksudnya seperti chat ym antara 2 orang. Manakala lebih daripada 2 hala itu korangpun boleh fikirkan. Terlalu banyak forum online dalam dunia maya sekarang. Silap-silap boleh addicted termasuklah social network bernama facebook. Selain itu kalau blog, dorang disablekan untuk tengok ruang komen atau dalam erti kata lain tak bolehlah nak tinggal jejak macam yang biasa kita buat masa mula-mula nak ‘naik’ dahulu. Blogwalking lepas itu tinggalkan jejak kan? Kan? Chatbox pun disable juga.

So, benda-benda macam ini memang mematahkan semangat untuk berblogging secara konsisten. Lagi-lagi bila dah berumah tangga, takkanlah nak pulun online di rumah. Baru sahaja bernikah takkan nak lebih-lebih di rumah mak mertua kan. So, kenalah faham ye. Korangpun kalau duk rumah mak mertua tentu-tentulah kalau boleh nak mengambil hati ibu mertua sebaik-baiknya. Ingat, kita bukan akan hidup dengan anak dia (suami kita) sahaja tapi kita akan hidup dengan ibu mertua sekali. Anggaplah dia seperti ibu kandung kita sendiri. Bila ibu mertua suka kan ke mudah hidup kita kan. Rasa aman dan tenteram. Memang permulaan itu sukar tapi kena berusaha. Sayapun masih dalam peringkat mengambil hati ibu mertua. Doakan saya ye kawan-kawan. Bai!

7 comments:

kaLab said...

Bila nak payung dinner budak2 selayang nih? hehe~

fadhdeela said...

opis deela pun kena blocked!! nk comment xleeehh! :(

kapten atok said...

blog ni hanya persinggahan ja. perkara ke2 ptg. hidup nyata kita yg ptg. utamakan yg sana

noorafzan said...

payung masa 9hb 7 baru best kan?

noorafzan said...

betul2.

noorafzan said...

beul2..

noorafzan said...

huhu..ye ke? blogging leh lagi ke?

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics