Followers

Wednesday, July 20, 2011

Matang

2, 3 hari ini saya banyak berfikir.

Berfikir lebih kepada masa depan.

Berfikir untuk menjadi matang.

 

Husband kata,

Saya ini macam budak-budak.

Perangai macam budak-budak.

Tindakan tak matang.

 

Husband kata,

Saya ini degil.

Selalu kata ‘tak boleh berubah’.

Tapi, dia kata mulut sahaja berkata begitu.

Sedangkan hati berkata ‘ aja2 fighting’

So, dia nampak perubahan yang saya kata ‘tak boleh’ itu.

Perubahan ke arah menjadi matang?

 

Kesimpulannya,

Manusia ini mampu untuk berubah.

Asalkan hati/minda berusaha.

Kematangan itu hadir bila kita hadapi dugaan/cabaran/teguran yang mungkin pada mulanya kita rasa mustahil untuk dilepasi.

Tidak kira sama ada kita gagal atau berjaya. Asalkan kita hadapinya. Bukan mengelak.

Pengalaman berharga itulah buat kita bertambah matang.

 

p/s : tapi betul ke saya tak matang eh? Aish~ (tak sedor diri)

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics