Followers

Friday, July 15, 2011

Indahnya Jumaat~

Salam korang!

 

Pejam celik tidur bangun tup tup hari ini sudahpun Jumaat. Well, Jumaat merupakan Hari yang mulia bagi yang beragama Islam.

Dan juga hari yang dinanti-nantikan oleh segala insan yang ada komitmen kerjaya dan juga pelajar. Feel bila Jumaat itu lain macam sikit. Semangat berkobar-kobar sahaja bila bangun pagi sebab memikirkan esok sudahpun cuti. Maaflah kepada yang bekerja/ pergi kelas Hari Sabtu.

 

Selepas ini, kita akan tempuh lagi 2 jumaat sebelum masuknya bulan yang lebih dinantikan iaitu Bulan Ramadhan. First time nak menyambut Ramadhan di tempat yang masih asing, bersama insan-insan yang juga masih belum cukup dikenali buat hati ini rasa bermacam-macam rasa. Berbaur dan paling banyak ialah perasaan nervous. Harap-harap segalanya berjalan lancar. Dan seperti yang suami sudah plan, kami akan beraya di Kedah tahun depan. So, tahun ini Puchong here I’m coming bebeh.

 

Betapa besarpun dugaan yang dihadapi sentiasalah menanamkan sifat sabar dalam diri supaya menjadi pendinding daripada kebencian dan kesedihan manusia lain yang berada di sekeliling kita. Ketidak upayaan menahan marah memang tak elok kan. Bukan sahaja untuk orang lain tetapi juga untuk diri kita sendiri. Senang terkena penyakit kalau emosi asyik tidak stabil kan. Penyakit paling tak best ialah penyakit hati dan juga kepala. Semoga kita mampu harungi hari ini dan hari mendatang dengan baik.

 

p/s : hampir semua member-member office pakai baju kurung hari ini. Sejuk mata memandang tapi diri sendiripun pakai jeans dan longsleeve shirt sahaja. Alahai~

 

 

 

 

 

1 comment:

angahfarah said...

salam..takpe afzan..nanti da preggy..leh pakai bj ngandung plak..hehe

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics