Followers

Monday, July 4, 2011

Majlis Bertandang VS Perhimpunan Bersih

Salam Isnin!

 

Wuyuu..hari ini kerja boleh tahan banyak tapi berjaya juga disudahkan sebelum tengahari. Kalau tidak siappun memang kena tangguhkan ke esok sebab sekejap lagi saya akan bercuti setengah hari. Tujuannya ialah untuk preparation majlis bertandang hujung minggu ini. Nak pergi jumpa wedding planner untuk fitting baju dan sesi perbincangan terakhir.

 

Mengikut perancangan yang telah dipersetujui semua pihak, saya, suami dan keluarga saya akan bergerak daripada Puchong tengahari. Kami akan bermekap dan bersiap awal di rumah saya sebelum bertolak secara konvoi ke destinasi kami iaitu Dewan Komuniti Bandar Manjalara, Kepong. Walaupun sudah hampir sebulan kami berkahwin tapi rasa macam baru berkahwin sahaja feelingnya. Ekeke. Feeling masih bujang pula kan. Kalau kami sampai awal, kami akan menunggu di Masjid berhampiran dahulu.

 

Dalam pada rasa teruja, ada juga rasa risau sebab pada tarikh yang sama ada beberapa perkara yang akan berlaku pada tarikh 09hb July itu. Paling ketara rancangan untuk buat Illegal Rally atau dalam bahasa melayunya Perhimpunan Bersih. Beberapa hari ini iklan di TV pun rancak supaya rakyat memboikot Perhimpunan Bersih. Bagi saya yang nak memastikan majlis berjalan lancar, memang setujulah kan. Memang kawasan tempat majlis tidak terlibat dengan event itu tetapi kasihan pula kepada para tetamu yang perlu menempuh jalan yang EXTRA JAM gara-gara road block yang dibuat untuk menahan orang-orang yang memakai baju berwarna kuning. Pengantin janganlah buat majlis bertemakan kuning ye.  Kalau tidak, habis kena soal siasat. Cari penyakit namanya itu.

 

Selain perhimpunan bersih, dengarnya Majlis Bertandang belah Tomok pun dibuat pada tarikh sama juga. Tentu peminat Tomok berkira-kira nak pergi event mana satu. Sama ada kenduri Tomok atau kenduri Bersih kan. Ok da, harapan saya segalanya berjalan lancar. Ameenn~

=)

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics