Followers

Monday, July 18, 2011

Hectic Weekend

Salam korang!



How are doing my frens out there? Hopefully you are very fine on the bright Monday.

Monday blues? Try to focus that another 5 days, you will be free again for 2 days. Then you will forgot your blues aite!



Cerita Weekend.

Malaysia vs Liverpool.

Malaysia manage to penetrate Liverpool ‘gawang’ with 3 goal.

And as usual our wira, Safee Sali contribute 2 of it. Safee Sali always make us proud rite.

But that one sort of stories of maybe.. your weekend but not mine.



Cerita Weekend.

Actually, saya terlibat dengan Exam PTD last Saturday. So, pagi-pagi dah wake up dan sampai di Exam Location, St John Institution, Jalan Bukit Nenas on 8.30am.

In the SPA official letter mentioned that all candidates must be at Exam hall 30 minutes before Exam starts. Tapi sampai-sampai, pengawas peperiksaanpun baru nak susun meja. Heh.



Tepat Pukul 9 kami mula jawab paper. Ada 5 paper means 5 seksyen yang perlu dilalui sepanjang hari itu. Macam biasa banyak soalan berkenaan isu semasa dan juga system pentadbiran Malaysia yang ku taram pam pam. Nasib baik soalan objektif. Kuikui. Paling susah tentulah membuat esei. Pergh, punyalah lama tak menulis esei sampai rasa macam karanganku seperti standart tingkatan 3 pun ada. Hoho. Tepat pukul 3.30 petang, tamatlah sudah sesi mentaram pam pam. Alhamdulillah, daripada rasa malas nak sit for that exam terus berjaya menghabiskannya juga.



Then, dengan tak makan tak apa terusrushing untuk ke somewhere di selatan Malaysia. Tujuannya nak ambil kereta semata-mata. Yang bestnya saya dan suami pergi sana menggunakan perkhidmatan awam. Nampaklah macam best pada permulaannya tetapi di tengah-tengah plot dugaan cabaran hampir-hampir buat kitorang rasa macam-macam. Mula –mula, mak mertua menghantar kami ke stesyen KTM di Kepong dalam pukul 4.30 petang. Kami naik tren dalam pukul 4.45 petang. Tetapi baru lepas 2 stesyen, tiba-tiba tren berhenti lama. Lepas itu terdengar pengumuman yang tren itu hanya akan ke Rawang (tak pergi ke tempat yang kami tuju). Kalau nak pergi ke tempat yang dituju, kena naik bas khas yang disediakan KTM yang akan bawa kami ke KL Sentral. Pergh, setiap bas dia sumbat macam tin sardine da. Nasib baik kami suami isteri dapat seat. Lega sikit.



Sampai KL Sentral dah dekat pukul 5.00 petang, kami menunggu pula tren. Dalam 10 minit selepas itu sampailah tren yang ditunggu. Dalam tren ini, penumpang turut disumbat macam sardine. Tunggu sudah betul-betul penuh baru gerak. Masa itu jam sudahpun menghampiri pukul 6.00 petang. Hampir lemaslah menahan kesesakan tetapi sampai satu stesyen, ada penumpang yang turun. Seorang budak lelaki dengan rasa baik hatinya bagi saya yang kelelahan mengangkut beg galas besar tempat duduk. Alhamdulillah, lega sedikit. Suamipun dapat juga duduk tidak berapa jauh daripada saya. Sampai stesyen Bandar Tasik Selatan dengan selamat pada pukul 6.30 petang. Bila sampai di situ barulah rasa lega yang teramat sangat sebab dugaan dan cabaran yang kami tempuhi berakhir di situ.



Dalam menahan lapar disebabkan tak makan sejak pagi, kami terus pergi beli tiket bas. Suami ambil tiket pukul 7.30 malam. Selepas itu, kami terus berlari-lari ke suarau untuk menunaikan solat Asar. Usai solat, kami terus mencari makan. Akhirnya KFC jadi pilihan. Kami makan dengan laju kerana nak mengejar masa. Pukul 7.25 kami terus gerak ke lobi pelepasan. Rupanya tidak ramai yang naik bas pukul 7.30. Jadi, pengusaha bas telah menggabungkan beberapa syarikat bas dalam 1 bas sahaja. Masa bertolak itu, hanya ada 8 orang penumpang termasuk kami suami isteri. Untuk mengelakkan kerugian, bas ini turut ambil penumpang di Terminal 1 Seremban. Daripada sana kami gerak semula pukul 9.00 malam. Ramai juga penumpang yang naik masa di sana. Tetapi bas tetap tidak penuh.



Kami sampai ke destinasi kira-kira pukul 12.00. Terus cari hotel untuk bermalam. Alhamdulillah dapat satu bilik hotel dengan harga RM50 semalam. Ok lah, ada aircond, katil, almari solek, bilik mandi, almari baju dan TV. Esokkannya pukul 10.00 pagi kami check out. Lepas sudah dapat kereta, kamipun jalan-jalan cari pasal. Suami nak buat street shot sekejap. Seterusnya kami cari makan pula dan terus gerak balik ke KL menjelang tengahari.



Sampai ke rumah jam sudahpun menunjukkan pukul 5.30 petang. Perghh, letih betul walaupun saya hanya tidur sahaja sepanjang perjalanan balik. Ekeke. Paling penat confirmlah suami. Sampaikan nak bangun pagi untuk pergi kerja keesokannyapun payah. Eheh~

p/s : Sushi Jusco Taman U murah sangat. Mana mahu dapat satu Sushi RM1 sekarang di tempat lain?. Sushi Jusco OU pun RM1.50 satu. Perghh..

3 comments:

tips-kurus said...

semoga success PTD. jwb esei ape mem? :)

noorafzan said...

ehe..jawab soklan esei BM pasal teknologi nuklear patutkah malaysia apply. esei BI pasal effect of techno n communications to malaysian life in the last 10 years. ngeh2..

Jory said...

Way to use the internet to help people solve porblmes!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics