Followers

Thursday, July 14, 2011

Dream Job

Salam,

 

Ini sekadar luahan hatiku sendiri. Hmm..saya tak tahulah apa akan jadi pada saya dalam masa sebulan dua ini. Lately semangat untuk meningkatkan prestasi kerja semakin menurun. Atau dalam erti kata lain tiada motivasi untuk maju. Buat masa ini saya masih kurang selesa dengan kerja terkini. I meant job scope terkini. Saya ditugaskan memeriksa FA Sample. Saya dikehendaki memeriksa sample dan memastikan sample yang dihantar mengikut piawaian yang ditetapkan dan semestinya follow specifications and drawing provided.

 

Dulu, aku ingatkan bila dah separate jobs, aka nada kerja berlainan antara aku dengan my little boss. Tapi, scope kerja aku jadi kecil sangat. Dan bila tiada sample untuk diperiksa maka kerja aku habis. Yeah, meloponglah kau kan depan PC. Aku sebolah-bolehnya tak nak kacau kerja orang lain lagi-lagi kerja itu kerja boss. Melainkan kalau ada request tapi nak bercerita panjangpun tak guna. Biarlah sebagai boss, dia tapis dan tentukan kerja yang mana patut dia buat dan kerja mana yang patut dia beri kepada aku. Aku puas hati tapi masalahnya aku takut kalau ada kerja yang sepatutnya aku buat tapi aku tak tahu aku kena buat. Sebab aku befikir yang itu adalah kerja boss aku. Ekeke~ Takut kalau rezeki yang aku terima tak berkat hanya kerana aku tak buat kerja yang sepatutnya aku buat. Huh~

 

Tapi, kalau difikirkan sangatpun buat sakit kepala. So, better stick to your current job. Terima sample, periksa dan follow up kalau ada masalah dari segi sample NG ataupun supporting doc tak cukup atau tersilap. Kalau free time, bila ada sebarang kaizen yang memerlukan tenaga kerja, aku pergi support. Mudah je kan? So, berfikirlah secara waras dan tenang.

 

Satu je lah masalahnya, aku tak improve. Means taka da career improvement bila stuck at this line of job. Ini buat aku rasa nak tukar profession. Aku lebih suka kalau aku ada banyak kerja tapi kerja itu tak ganggu masa free aku. Means banyak kerja tapi able to done within working hours. So, aku fully utilize every single minutes dengan kerja yang akan bagi aku rezeki yang lebih barakah. Tapi apakah kerja yang suit dengan aku punya dream requirement ini yea? Ada ke?

1 comment:

angahfarah said...

ohho..afzan...hehe..maybe ko leh belajar something bile free..means learn software ke..x pun attend course or training..em, ko rs compny ko akan anto ko training ke jepun ke..kalo ada best gak..leh jejalan sekali..hehe

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics