Followers

Thursday, April 28, 2011

Rahmat daripada satu panggilan telefon..

Salam korang!

Hari ini saya agak free untuk mencoretkan sesuatu. Eh, bukan pasal urusan perkahwinan saya. Kalau hari-hari update pasal persiapan boleh muntah darah pula korang membacanya kan?

23hb April 2011 jadi tarikh penting..

Bukan sahaja untuk Ashraf Muslim tapi juga untuk kawan lama saya, S dengan pasangannya F yang memilih untuk bertunang pada tarikh yang sama dengan Ashraf Muslim. Tapi kalau Ashraf Muslim kata akan menamatkan zaman bujang 1 Syawal dalam tahun ini juga, kawan lama saya ini tidak pula mengumumkan berapa lama dorang nak bertunang.

Lega rasanya bila dorang bertunang..

Saya sebenarnya amatlah rasa lega bila mereka berdua ini bertunang. Nak tahu sebabnya? Apa perkaitannya dengan saya? Ada kaitan sebenarnya. Masa S ini masih dalam peringkat mengenal hati budi dengan F, saya telah menerima satu panggilan telefon daripada S. Seingat saya, beberapa minggu selepas kami berprogram di Pulau Kapas tahun lalu.

"Afzan, ko kenal F kan? Dia tu ok tak?. Aku nak tanya ko sebab ko kenal dia kan. "

Ok, lupa nak cakap yang F ini memang saya kenali sejak zaman matrikulasi. Sebetulnya F ini masa zaman matrik agak dikenali ramai. Dan dia dahulu bercinta dengan rakan sepraktikum saya. Entah macam mana jodoh dorang tak tahan lama. Masa tahun akhir di zaman U saya ada juga berhubung dengan F ini melalui YM. Masa itu memang nampaklah dia agak 'frust' dengan kegagalan cinta dia dengan rakan praktikum saya itu. Memang dia terus kekal single sehinggalah dia bertemu S. Lebih 2 tahun jugalah dia single.

Mula-mula saya pelik juga bila S tanyakan saya pasal hati budi F. Rupanya dorang ini sebenarnya hanya berhubungan melalui FB. Dunia maya sahaja yang mempertemukan dorang. Dorang kenal melalui kawan-kawan juga sebab F dahulu ambil degree di U yang sama dengan tempat S sambung master.Pengantara mereka ialah kawan F semasa ambil degree yang terus sambung master di U sama. Nampak tak kaitannya? Kalau tak nampak, korang baca balik perenggan ini berkali-kali ok.

Dipendekkan cerita, saya memang betul-betul promote F kepada S. Saya terus terang sahaja pasal F pada S. Memang saya kenal dia pada side positif sahajapun. hehe!. Tup-tup dalam sebulan selepas itu diorang sudah tukar status dalam FB daripada single kepada in the relationship. Masa itu saya terkejut ada, tergamampun ada tapi dalam hati berdoa semoga hubungan dorang ini berkekalan. InsyaAllah.

Alhamdulillah bila dorang sudahpun bertunang. Dan apa yang saya harapkan dan doakan dorang akan berkekalan seterusnya sampai ke jinjang pelamin.Itulah yang saya nak katakan 'rahmat daripada satu panggilan telefon'.

k, bai!

1 comment:

Kayleen said...

This article ahcieved exactly what I wanted it to achieve.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics