Followers

Saturday, April 2, 2011

Sajak tak berseni saya : terapi tekanan

Salam korang,

Entry sebelum ini saya ada cerita pasal sajak nukilan saya sendiri masa saya tak ketentuan akibat terlalu memikirkan pasal katering untuk majlis kenduri saya bulan 6 nanti.
Mmeang magic kot sebab selepas saya menulis sajak ini saya secara automatik menjadi sedikit tenang. Menulis ini kalau kena caranya umpama terapi. Yang bisa buat kita jadi tenang.
So, tak salahlah saya kata bahawa ada blogger yang menjadi blog tempat untuk melepaskan tekanan atau dalam erti kata lain tempat terapi minda.

Kalau korang sudi bacalah sajak saya yang langsung tak ada seni ini. Janganlah hentam saya sebab saya tak ambil kelas sastera masa sekolah dahulu. So, fail sikit kalau bab-bab seni menulis ini.

Tajuknya sayapun tak tahu nak letak apa. Sekadar luahan perasaan mungkin.
Tajuk emai saya begini;

Luahan : Manusia lemah mencari kekuatan!

Sejak pagi ini hatiku berdebar.
Fikiran entah ke mana melayang.
Perasaan?
Tak tahu dan tak reti untuk ditafsirkan.
Tapi, yang pasti makin lama makin berselirat.
Makin lama makin berat untuk otakku menggalas.

Kenapa baru sekarang?
Kenapa bukan bulan lepas?
Ataupun tahun lepas?

Menduga akal atau iman?
Atau keduanya sama melawan.
Yang pasti bukan masa yang lepas tetapi sekarang.
Jangan pakai istilah ‘kalau’ atau ‘kenapa sekarang'.

Pilih satu antara dua.
Mahu troubleshoot atau mahu troublemaking.
Troubleshoot?

Yeah pilihan bijak dan terus ke penyelesaian.
Tapi, masih adakah ‘cahaya’ untuk menyuluh jalan.
dan masihkah ada 'laluan' untuk menjejak.
Percayalah,'cahaya' atau 'laluan' bukan persoalan.
Ia sudah tidak penting.
Sebab cahaya dan laluan boleh dirintis sendiri.

Senyumlah.
Berlapang dada.
Sebab Allah itu ada dan pasti tunjuk jalan.
Dengan syarat usaha tanpa mengenal kalah.
=)

Luahanku,
noorafzan
PJ, 5.05pm

Oklah korang.
bai!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics