Followers

Thursday, April 7, 2011

Peringatan untuk yang mahu buat HIV Test!

Salam korang!

Alhamdulillah berkat kesabaran dapatlah saya menjalani ujian HIV dengan mudah. Memang Ujian HIV ini mudah dan pantas tapi kalau sudah ramai sangat yang nak buat ujian ini maka jadi tak mudah jugalah kan. Buat korang yang baru nak pergi buat Ujian Saringan HIV ini nanti, saya ada beberapa pesanan.

Seelok-eloknya korang kena cari Klinik Kesihatan Kerajaan yang berdekatan tempat tinggal.

Sebabnya berkemungkinan korang takkan dapat nak buat ujian on the spot pada hari yang sama korang pergi register untuk buat ujian saringan tersebut. Sebab ada certain tempat yang hanya buat Ujian Saringan ini pada hari dan waktu tertentu sahaja dalam seminggu. So, in case korang tiba-tiba kena buat appointment untuk jalani ujian tersebut pada hari lain korang takkan ada masalah untuk pergi sebab dekat sahaja dengan tempat tinggal korang.

Seelok-eloknya call dulu Klinik yang korang aim

Sebabnya untuk bertanyakan pasal Jadual Ujian Saringan HIV dan juga tanya possibility untuk korang dapat buat ujian tersebut sama ada dalam masa yang cepat atau lambat. (survey ramai ke tidak yang buat Ujian tersebut di Klinik itu). Kalau korang tak survey dan main redah sahaja jadilah apa yang berlaku pada saya kelmarin (Selasa). Ingatkan dapat buat ujian terus pada hari itu rupanya dah full dengan appointment orang lain. Dan hanya bermula ISNIN HADAPAN available untuk saya buat appointment. Itupun belum tentu bila saya boleh settle buat ujian sebab depends pada number giliran pula. Kalau giliran lambat maka berjenuhlah nak tunggu settle. Hmmm..bayangkanlah betapa hot nya klinik itu sampia seminggu fullbooked.

Seelok-eloknya survey 2,3 klinik kesihatan lain juga yang berdekatan tempat tinggal.

Sebabnya, kalau klinik yang dekat dengan rumah korang terlalu ramai orang macam contoh case di perenggan atas ini, korang mesti akan jadi kurang sabar kan. Korang mesti cari klinik lain dan buat perbandingan mana satu klinik yang boleh buat ujian saringan HIV paling pantas. haha~ Kalau boleh korang carilah klinik yang tak berapa ramai orang. Cari yang di kawasan kampung sikit sebab area itu mesti tak ramai orang sangat. Dan kemungkinan untuk korang buat ujian saringan HIV on the spot after register akan jadi tinggi. Tak perlulah korang nak buat appointment bagai kan. =)

 

Selamat menjalani Ujian Saringan HIV. Saya dah lepas ujian. Alhamdulillah.

Tapi, jauh beb. Memang ceruk betul tempatnya. Setengah jam sahaja sudah settle.

Nurse cakap " ok, kamu sudah boleh kahwin!"

Saya senyum sahajalah kan =)

 

 

9 comments:

farah said...

salam afzan..
heehe ..ok la tu..da lepas kan ujian darah..aku dulu sib baik ok aje..mmg call dulu b4 pegi... anyway..aku doakn urusn ko nak walimah nanti dipermudahkn yer...x sabar nk dpt kad wangi..hehe

saye lah.. said...

Ha'ah..mmg ceruk pon.. Sesat sampai nangis nangis la.. Hehehehe

velasrizal said...

wah dh nk kawen cik afzan kita ni

Taman Tamadun Islam River Cruise Pulau Duyung Kuala Terengganu

eiela said...

wah dah nak kahwin rupanya, jangan lupa jemput nanti. hhe

noorafzan said...

Alhamdulillah..seru dah sampai =)

noorafzan said...

ceh..

noorafzan said...

hehe..
kad tak wangi.
tapi untuk ko farah aku buh bedak bagi wangi keh.

noorafzan said...

InsyaAllah, jemput jangan tak mai pula keh.

Caelyn said...

That saves me. Thanks for being so sesnilbe!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics