Followers

Thursday, April 14, 2011

Meniti usia 26 tahun~

Happy Birthday Afzan!

Dah 26 tahun menelusuri kehidupan di dunia milik Allah SWT ini.

Sekarang ini saya dalam proses persediaan untuk tukar mindset.

Sebelum ini segala yang saya lakukan adalah atas kehendak dan pilihan saya sendiri yang semulajadinya degil dalam mebuat keputusan.

Jadi lepas ini saya kena consider suami. Yerp, kena belajar untuk memikirkan suami sebelum membuat apa-apa keputusan.

Walaupun ianya agak sukar tapi yakin Allah SWT akan membantu selagi kita berusaha dan bertawakkal kepadaNya.

Saya punya barang-barang peribadi memang banyak. Selain daripada barang, hadiah dan gambar kenangan yang disimpan sejak Zaman sekolah rendah sehingga membawa ke Zaman kerja. Itu belum masuk buku-buku, bahan bacaan yang saya rasa ada dalam 3 kotak besar kalau disatukan. Pakaian yang agak banyak lagi. Memang dalam bilik saya sekarang agak pack dengan barang-barang saya.

Sukar untuk saya tapis dan buang sebab bagi saya semuanya penting. Tapi yang pastinya bukan semua yang saya boleh bawa bersama dalam hidup sebagai isteri orang nanti. Ada beberapa barang yang saya takkan buang tapi saya takkan bawa ke mana-mana sekalipun. Biarlah ia bersemadi di rumah keluarga saya itu buat selamanya. Tapi saya ada terjumpa beberapa naskah cerita pendek yang saya reka dahulu. Haha, ye saya dulu ada angan-angan untuk menjadi penulis cerpen tapi memang sekerat jalan sahajalah. Sebab mungkin tak cukup kreatif dan berbakat untuk menjadi penulis. Sudah tertulis kot saya sebenarnya berbakat untuk terjun dalam dunia yang selama ini lelaki monopoli iaitu Mechanical Engineering.

So, melekat terus dengan bidang engineering ini sampai sekarang. Tak tahulah sampai bila kan. Tunggu dan lihat sahajalah =)

k, bai!

4 comments:

angahfarah said...

salam afzan..hepi besday...moga Allah swt permudahkan urusan ko yer..Ameen

kindergartenlibrary said...

muda lagi ~
=)

alongxp said...

waaa...tahniah... jadila isteri yg setia kpd suami ye...

kueh bakar said...

ada je jurutera sambil jadi penulis...

'kenangan' kena simpan umah famili...tak perlu buang...:P

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics