Followers

Thursday, April 14, 2011

Persiapan perkahwinan : Jumpa Penolong Pendaftar Nikah!

Salam korang!

Eksaited betullah lately. Hari ini 11hb April 2011.
2 bulan sahaja lagi impian 6 tahun kami akan jadi kenyataan. Selama 6 tahun lebih perkenalan kami, bukan sedikit dugaan dan cabaran yang kami tempuhi. Banyak ok tapi semua itu buat kami belajar untuk saling memahami. Itupun sampai sekarangpun kami belum cukup faham perangai masing2.adoyai!.

Satu-satu persiapan kami selesai. Tapi ada satu benda penting yang belum selesai. Saya perlu selesaikan secepat mungkin sebab benda ini benda paling asas kot. Jumpa penolong pendaftar nikah kariah. Ada orang tu kata nak teman pergi tengok nama dan contact number pendaftar nikah itu di masjid yang dekat dengan rumah. Tapi bukan dia sahaja yang lupa,sayapun sama.haih~

Korang kena take note tahu. Apa-apahalpun pertama sekali bila fikir untuk bernikah kena settle dengan pendaftar nikah dahulu ok. Kalau tidak susah beb. Jangan buat last minute. Sebab sebelum nak berjumpa pendaftar nikah kena settle banyak benda dulu. Kena pergi kursus kahwin,kena isi form kebenaran nikah,kena isi form pengesahan mastautin kalau bernikah di tempat yang tak sama dengan alamat dalam ic,kena settle form kebenaran berkahwin lelaki dahulu, HIV test di klinik kerajaan sahaja dan macam-macam lagilah bergantung kepada latar belakang dan wali yang ada. Nak bernikah semudah yang selama ini saya sangka sebenarnya.

K,bai

6 comments:

Sumijelly said...

wah...wah.... nak sampai masanya....hehehee

selamat la segalanya yekkkkkkk

humbleyat said...

wah tahniah2..
mmg kene submit awal2 kalau dua2 calon dr tpat yg berlainan..
tp rasanya boleh cek penolong pendaftar nikah kat jabtan agama daerah. or cek website.
and better call b4 minta approval, make ab appointment first sebb diaorg ni org yg bz and make our time more efficient..:-)

Faaein Himura said...

As-salam kak afzan...
lama tak mai sini..
aleh2 dah nak kawen dah..
wah.. baguslah.. smoga settle kan apa2 yg patut dengan sebaik2nya.. smoga sabar menanti hari bahagia itu... inshaAllah.. =]

noorafzan said...

terima kasih faaein himura =)

noorafzan said...

thanks yat..
Alhamdulillah dah selamat jumpa penolong pendaftar nikah.
=)

Geri said...

Son of a gun, this is so hlpeful!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics