Followers

Wednesday, June 10, 2009

Happening Event at Glory Beach Resort PD..episod akhir

Assalam to all..

Hari nih nak update lagi pasal Perintis di PD..
Untuk pengetahuan semua saya memang amat la suka berkongsi perkara2 yang menggembirakan dalam hidup ini dengan orang lain..
Dan saya menceritakan dari my point of view..
Setiap orang ada cerita yang berbeza walaupun melalui perkara yang sama...
Betul tak?

Kami bergerak ke Auditorium Room..
Masa tunggu kat lif nak turun, ummu mendapat panggilan from Kak Syila.
Minta tolong kami ambilkan file program sebab Abg Moy baru sampai..
Actually tak sure bile Kak Ikin turun sebab sedar2 jer tinggal kami bertiga jer yang turun bersama-sama..
Kak ikin ajk, so die turun awal untuk tolong setup tempat AGM..

Asalnya selain kami bertiga,
Abg Mazlan pun ada..
Sama2 lewat..
Tapi kami terpaksa pergi ambil file dulu..
So, die gi solo jer la..

After ambil file, kami turun ke bilik penting tersebut..
Dari jauh dah nampak signboard AUDITORIUM atas pintu sebuah bilik..
So, kami pergi la serbu..
Aikkk...Kunci la pulak..
Rupanya salah pintu daa..
itu pintu belakang..macam pintu dapur la kalau kat umah..
Nak masuk umah orang kena la ikut front door..

Masuk2 jer meriah..
Walaupun berapa kerat je yang ada..
Mesyuarat pentingpun bermula..
Kena isi form.. dan lain2 la..

Sebelum mesyuarat berakhir, sesi suai kenalpun dilakukan..
Tapi special sket sebab setiap orang kena memperkenalkan orang lain..
Sampai masa aku dapat tugas mencabar..
Memperkenalkan Abg ST aka Hafiz..
Last program dengan diepun masa pergi rumah anak2 yatim kat area Johor jugak..
Kami jadi facy dalam kumpulan yang sama..
Apa nama program itu yer?
Masa tu saya first year..tapi senior2 suruh bagitau 3rd year masa introduce diri..haha~

After habis semua dah kenal, kamipun bergambar..
walaupun tak cukup korum..
sebab ramai yang dah naik ke bilik untuk berkemas before check out..
After check out, kami berkumpul di bilik operasi..
Lunch sambil menonton slide show and video aktiviti sepanjang program di PD..
Sempat lagi Abg Adam buat video masa tengah lunch tu..
hehe~

Bilalah nak dapat pic dari abg jup ngan abg adam nih..
Aemi dah upload sikit kat blog dia..
Saya tak bawa kamera masa tu..
Sebab itu tiada gambar dalam blog saya ini..
Mungkin saya akan mintak ihsan dari Aemi untuk upload picture dalam post2 saya..
Baru la lebih menarik dan orang dapat berimaginasi dengan lebih baik..
haha~
Lagipun visual lebih attractive daripada tulisan kan..

Lepas dah lunch..
Kamipun bergerak ke lobi hotel.
Sempat lagi bergambar..
Sekali lagi kami ikut trend..
Melompat pulak di lobi hotel..
Dah hilang rasa segan..excited pulak sebab Kak Iez pun join sama..

Then,Berbual-bual buat kali terakhir sebelum next event..
Bersalam-salam...
Sedih sebab dah nak balik..
Lagi sedih sebab esoknya dah kerja..
huhu~

Kat dalam kete Abg Sport,
kami bertiga(saya, Kak Syila dan Abg Sport) bersembang sakan..
sambil makan maruku perisa udang..

Abg Sport bersuara..
Lebih kurang macam ni la ayatnya..

" Aku rasa macam 2,3 hari lepas kita baru bertolak ke PD"
"Aku rasa macam 'lama' jer program nih.."

Bila fikir2 balik, memang x rasa macam 2 hari satu malam kami berkampung di Glory Beach Resort tuh..
Rasa macam lama..r
asa maca mesra je dengan semua orang..
Macam dah kenal lama gitu..
Padahal ada yang memang tak pernah jumpapun sebelum ini..

Betul cakap Kak Ikin dalam blognye (walaupun bukan die yang cakap)..
Lebih kurang macam ni la maksudnye..

" saya tak pernah menyesal kalau pergi program lambaian sebab program lambaian x pernah x best.."

kata2 nih memang menyentuh hati kita yang sayangkan kelab..
saya rasa dah dipenghujung story..
Sila tinggalkan komen membina jika saya ada salah silap dalam menyusun perkataan..
Jumpa lagi di next event..
InsyaAllah..

1 comment:

anur malati said...

assalamualaikum junior..
tahniah krn menghadirkan diri ke perantis. maybe kita xpernah brjumpa after akak grad. kita jmpa lenkali k.. c u soon ^_^

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics