Followers

Thursday, June 11, 2009

2004..First Year..in memory..

2004..


First Year di UTM..
Masa pendaftaran saya berkenalan dengan beberapa sahabat baru yang turut mendaftar di kolej sama..
Masuk bilik baru..
bilik 111..ground floor jer..
Bilikku mengadap blok penginapan bebudak ATMA..
Satu bilik kongsi 2 orang..
Room mate saya dah sampai lama..
Masa saya sampai tu satu family die ada..
Mak ayah kami beramah mesra la kan walau hanya sekejap..
Room mate ku kecil molek jer...asal penang..
Ku panggil nya Nana..
Petang tu orientasi dah bermula..
minggu orientasi memang x renggang langsung lah dengan nana..
di samping itu beramah mesra dengan jiran2 bilik..
Ada yang satu course dengan saya Mekanikal - Bahan..
Ada yang course lain tapi mostly satu faculty mechanical ngan saya..
Hari demi hari sehingga tamatlah orientasi..
satu floor dah kenal..
bukan satu blok la kan...hehe~
Blok kami ada 3 floor..
2nd floor mostly Mechanical juger..
3rd floor ramai student Express Mara ( mostly electrical and science laaa)
masa masuk tuh umurpun masing2 baru masuk 19..
muda belia lagik!

first day after orientation week, kelaspun bermula..
refer kat timetable yang diberikan tuk kami satu course..
kelasnya bersepah-sepah..(means bukan duk satu kelas jer tunggu lecturer masuk tiap kali tukar subject..tuh dah jadi sejarah masa sekolah dolu2..)
bukan2 tiap2 jam ada kelas..
kadang2 kosong 1-2 jam antara 2 kelas..
masa tuh nampak pack sket jadual coz kena include tutorial class..(err..actually once entering 3rd year, no tutorial except asked by lecturer..sebabnya student faculty kami liat sket nak pi tutorial nih..)

Duk kat KTC nih saya jadi S/U merangkap Bendahari blok....
Saya tak berapa ingat sangat..
ni ada pic masa ada 1 meeting kat blok..
masa nih saya x sesupan sekarang yer..
pakai tshirt shortsleeves..


tapi saya ada buat satu organization chart siap dengan potret semua AJK..
Saya yang lukis dengan bantuan gambar pasport yang mereka bagi..
tapi rasanya skill melukis dah ilang la sekarang..
adoila~
ada gak pic masa program cam ala2 sukaneka peringkat kolej..
kat sini tepek la 2 pic..



Masa nih la saya menjinakkan diri dengan Kelab Lambaian Masyarakat di samping join biro Kebudayaan Kolej..
Biro ni dulu diketuai Abg Hamim serta dibantu Abg Khai..
Ahli2 biro yang saya paling ingat ialah Afzani (Ajan) dan Ummu..
Ada beberapa kali buat perjumpaan..
Ada juga membuat artikel yang selamat masuk dalam majalah kolej..
hehe~

Kelab Lambaian Masyarakat (KLM) pun saya join masa tahun 1 jugak..
Di situ saya jumpa senior sekolah saya dulu yang bernama Abg Munir..
Dan ketua biro saya juga adalah ahli KLM..
Di sinilah saya mengenali ramai orang..
Disinilah saya mula merasa keseronokan join kelab yang sebelum ni tak pernah dirasai..
Pengalman baru yang mengasyikkan..
Walaupun ramai kawan2 sefakulti yang menarik diri..
Saya teruskan juga bersama seorang lagi rakan sefakulti Mimah..
Batch 2004 dalam KLM kebanyakkannya ialah student Express Mara..
Ain, Ummu, Ajan, Sofea, Mai, Hanisah, Siti, Reen, El, Ainun, Is dan beberapa nama lagi yang gagal recalled wat masa nih...
Hanya 3 orang ahli tegar dari Matrix iaitu Bad, Mimah dan saya..

Err...rasa macam panjang jer..
Saya cerita apa yang terlintas di fikiran jer..
Mengimbau kenangan2 semasa zaman U..
Maybe akan disambung selepas ini..

1 comment:

FdausAmad said...

beb,gua nak ajak lu mkn kenduri kat blog gua..gua buat western food.
lu Follow blog gua pun xpe lagi bagus.

Blog gua tu dah tak seimbang,bdk2 yang ada makin berat ke belah punk.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics