Followers

Tuesday, August 2, 2011

1 Ramadhan

Salam korang!

Hari ini dah second day seluruh umat Islam berpuasa di seluruh dunia umumnya dan di Malaysia khususnya. Alhamdulillah masih diberikan peluang dan kekuatan untuk berpuasa dan menunaikan solat tarawikh. Harap-harap dapatlah menyempurnakannya sebulan penuh tahun ini. Harap-haraplah. =)



Semalam first time bersahur dan berbuka puasa bersama keluarga suami. Memanglah tak sama macam di rumah mak ayah sendiri tetapi kemeriahan berbuka masih terasa sebab semalam kakak ipar dan suami dan adik ipar ada di rumah. Tetapi bermula pagi ini kami bersahur bertiga sahaja. Saya, suami dan juga mak mertua. Bangun sahur tadi suami hanya minum air suam, saya pula minum air Milo O. Kami berdua tak lalu nak makan sebenarnya tapi turun juga sahur sekadar memenuhi tuntutan agama. Mak pula lalu nak makan nasi dengan lauk semalam tambah telur mata kerbau. Lain kali better kalau dapat bersahur dengan kurma. Terliur dengan manggis yang kami kutip daripada kebun mak ahad lepas tapi suami dah warning sebab saya sekarang ini diserang sakit tekak yang agak serius. Sakit tekak sampai membawa ke demam.



Teringin nak tahu macam mana suasana bersahur danberbuka puasa di rumah mak ayah. Mungkin suasana berbuka meriah tetapi mungkin tidak semasa sahur. Sebab masa berbuka kakak dan abang ipar join berbuka sama di rumah mak ayah. Tapi, mereka bersahur di rumah sendiri. Tinggallah mak, ayah, abang dan adik. Selalunya yang rajin bersahur dulu Cuma abang dan ayah. Mak dan adik liat sikit nak bangun sahur. Tak lalu makan katanya. Heh~

Nantilah saya call mak bertanya khabar. =)



Oklah, setakat ini dahulu cerita puasa saya tahun ini. Rasanya masih sempat untuk mengucapkan SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA kepada korang semua. Salam kemaafan daripada saya atas segala kesilapan, kesalahan yang saya lakukan selama ini.

1 comment:

Kaeden said...

That's not even 10 mineuts well spent!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics