Followers

Thursday, August 25, 2011

Raya di Zaman Berkerjaya

Salam korang!

Tahun ini masuk kali ke 4 saya beraya sebagai pekerja. Pergh, rasa macam baru sahaja mula bekerja di sini. Rupanya dah hampir 3 tahun saya berkhidmat di sini. Tahun pertama saya memang bercuti raya ikut calendar company. Tak ambil cuti. Tapi tahun kedua dan ketiga saya ada ambil cuti tanpa gaji sebab masa itu kami balik kampung di Pantai Timur. Tahun ini saya tak ambil cuti sebab rayapun di sini sahaja. Tak balik kampung.

Untuk yang bekerja kerajaan dan GLC merasalah cuti raya seminggu. Sabtu ini dah mula cuti panjang sampailah Ahad. Saya? Kerja swasta beginilah. Adakalanya best dan adakalanya tak. Yang tak bestnya itulah dia. Cuti tak banyak. Nak apply cuti, Annual leave pun dah nak kehabisan. Kesudahannya kerjalah sampai Sabtu ini. Sabtu malam baru ada feel nak raya. Lepas itu, hari Jumaat dan Sabtu berikutnya sudah kena masuk kerja semula. Tahun ini lebih bernasib baik sebab dapat juga bercuti beberapa hari sebelum raya.

Tahun lepas, hari terakhir puasa, saya masih terkontang kanting di office. Hari terakhir itulah kerja kemain banyak. Huhu~ Bila teringat balik peristiwa tahun lepas rasa macam bersyukur sangat. Tahun lepas, balik sahaja rumah dah kena masak-masak untuk buat juadah raya. Perghh, memang kritikallah masa itu. Tapi, betterlah daripada tak dapat beraya langsung kan. Syukur jugalah masa itu sebab dapat juga bersama-sama family tercinta di malam raya.

Bersyukur juga atas nikmat yang Allah berikan berbanding orang lain yang tidak bernasib baik sebab ada beberapa sahabat saya terpaksa menyambut raya di perantauan tahun ini. Member saya di UTM dulu terpaksa ke Jepun untuk menghadiri conference selama sebulan sejak 15/Aug lepas. Feeling puasa setengah bulan dan raya setengah bulan di perantauan. Bolehlah dia kirimkan gamabr dan ucapan raya di akhbar kan. Lepas itu, boss saya sendiri juga terpaksa beraya di Jepun tahun ini. Dia dihantar ke Jepun bermula 29/Aug sehingga 01/Sep(kalau tak silap). Betul-betul masa feel raya berkobar-kobar, dia terpaksa berkorban. Sabar sahajalah ye boss. Ole ole jangan lupa beli untuk kami ok.

Ok da, bai!

p/s : tahun ini first time beraya sebagai isteri orang. Tak sabar rasanya nak tunggu raya.

1 comment:

Datherine said...

I'm shocked that I found this info so esialy.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics