Followers

Tuesday, August 23, 2011

Shopping Raya : Part 2

Salam korang!

Semalam saya cerita pasal shopping di siang hari kan. Rupanya hari sabtu memang tak berakhir macam itu sahaja. Encik abang aim nak pergi IOI Mall pula selepas berbuka. Memang tak tarawikhlah kan malam itu. Jumpa juga seluar idaman di FOS. Yang bestnya sayapun dapat seluar baru dengan harga yang murah. Yeay, saya ada seluar raya free sebab incik suami tolong bayarkan. Sempat juga singgah TEWAH untuk cari baju kurung raya untuk mak dan diri sendiri tapi end up dengan tak beli apa-apa. Kononnya nak beli di Butik MARI tapi apakan daya kami, butik itu telahpun ditutup dan tiada lagi di IOI Mall. Pencarian baju raya tak kesampaian buat kesekian kalinya.

Lepas keluar daripada IOI Mall, kami ke Putrajaya dengan harapan agar adalah carnival jualan sempena raya dibuka di sana. Tapi hampeh sebab taka da langsung carnival. Sunyi sahaja Purtajaya malam itu. Saya pula mengantuk tahap gaban boleh tertidur dalam kereta. Tersedar bila suami parking kereta di suatu tempat lapang. Nampak macam ada bazar di hadapan. Macam meriah. Terfikir juga ke manalah suami saya bawa saya ini agaknya? Tak terfikir langsung berada di Putrajaya sebab suasana macam pelik sahaja. Suami pula dengan muka konfiden meyakinkan saya yang kami di Putrajaya. Tapi bila nampak sahaja McD di belakang kami, baru perasan yang kami berada hampir dengan kawasan rumah saya sahaja. Ceh, tertipu rupanya. Pandai betul suami bergurau kan. Huhu~

Rupanya tempat yang meriah itu ialah Uptown Puchong yang baru sahaja dibuka sejak beberapa minggu lalu. Kamipun masuk ke dalam untuk melihat-lihat. First time pergi Uptown yang dekat dengan rumah memang rasa teruja. Kedai-kedainya memang tersusun dalam satu bangunan. Tapi, pilihan barangannya tak banyak. Kedaipun kecil-kecil. Kedai jual barang Cap Ayam seperti biasa memang wajib ada di setiap Uptown kot. Memang kami window shopping sahaja di situ. Berkenan satu baju kurung cotton untuk mak tetapi saiz yang ada cuma saiz S. Kecil sangatlah pula. Lastly, kami terus balik rumah. Sampai ke rumah dekat pukul 1 juga. Apa lagi terus tidurlah kan. Penat merayap.

Ingat dah habis shopping ke? Hujung minggu belum berakhir tau. Ahad masih ada lagi. heh heh. Next part pula saya sambung pasal shopping hari ahad pula ye.Ok bai!

1 comment:

Tamber said...

All of these articles have saved me a lot of headhaces.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics