Followers

Saturday, August 13, 2011

Gigi

Salam,

Rasa macam sakit pula barisan hujung atas belah kanan gigi. Rasa macam mahu demampun ada bila menahan sakit gigi ini. Semalam sakit juga tapi kurang sikit berbanding hari ini. Adakah ada lagi gigi ‘bongsu’ yang bakal tumbuh? Ataupun sakit sebab gigi hujung itu rosak. Hmmm..

Nak masukkan tangan dalam mulut pada masa-masa inipun tak berapa sesuai. Nanti ada pula yang pandang serong di bulan mulia Ramadhan ini. Padahal tujuannya hanya untuk memeriksa gigi yang sakit.

Serius cakap saya sudah lama tak diserang sakit gigi. Kalau adapun setakat rasa ngilu sekejap sahaja. Memang sekejap sahaja. Saya suka memberus gigi setiap hari. Kesannya setiap kali saya memberus mesti gusi saya luka. Tak elok kan. Tapi ada seorang kawan bagi tahu, gusi berdarah bukan disebabkan berus tetapi disebabkan ketajaman ‘ubat gigi’. Betul ke eh? Saya pernah mencubanya dan memang bila saya memberus gigi tanpa ‘ubat gigi’, gusi saya tidak berdarah. Tapikan, tak bestlah kalau memberus tak ada ubat kan? Rasa macam tak bersih sahaja gigi kita.

Jadi saya akan memberus gigi setiap hari 3 kali. Tetapi hanya menggunakan ‘ubat gigi’ sekali iaitu ketika baru bangun daripada tidur. Boleh ke macam tu?

--> malam tadi check, memang betullah ada gigi yang tak habis tumbuh. Huhu..bulan-bulan puasa macam ini juga dia nak tumbuh kan. Redha sahajalah.

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics