Followers

Tuesday, August 9, 2011

BONUS

Salam korang!

Macam mana boleh terlepas berita penting ni? Mesti pengumuman ini telahpun dibuat dan diwarwarkan dalam berita perdana pukul 8.00 malam semalam. Masa itu kami sedang sibuk bersiap untuk solat maghrib dan pergi ke masjid untuk bertarawikh. Kalau tidak mesti dapat tengok wajah ceria pekerja dan pesara kerajaan dapat ‘rezeki lebih’ pertengahan bulan ini.

Tahun lepas kalau tidak silap saya, bonus untuk setiap kakitangan kerajaan hanya RM500. Tetapi, tahun ini kerajaan baru sahaja mengumumkan pemberian bonus raya kepada kakitangan kerajaan sebanyak setengah bulan gaji atau paling minimum RM500. Pergh, banyak tu. Bagi family En Muhamad, yang tersenyum lebar tentulah cik puan isterinya sebab akan dapat duit raya lebih tahun ini. Anaknya ini turut akan merasa sedikit tempias kan. “Mak, belanja baju kurung selai boleh?”

Saya copy cat sedikit isi berita untuk tatapan korang. Untuk mengetahui cerita lanjut bolehlah baca Berita Harian Online hari ini. Ok da, bai!
Bonus raya
KUALA LUMPUR: Kerajaan bersetuju membayar bonus setengah bulan gaji dengan bayaran minimum RM500 kepada penjawat awam bulan ni. Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak berkata kerajaan juga bersetuju memberi bayaran khas sebanyak RM500 kepada pesara kerajaan.
“Bonus dan bayaran khas ini akan dibuat pada pertengahan bulan ini,” kata Najib yang juga Menteri Kewangan dalam satu kenyataan, semalam.

1 comment:

Welcome said...

Thanky Thanky for all this good infmortaion!

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics