Followers

Thursday, March 1, 2012

Umrah | Taiwan

Salam korang.

 

Semalam terlalu sibuk sehingga tak sempat nak berblog. Minggu ini agak sibuk rasanya. Hari Isnin saya ada driver untuk hantar pergi kerja. Suami ambil cuti sehari sebab nak uruskan beberapa perkara termasuk pergi survey pakej bersalin di Hospital Selayang. Selain itu, suami pergi hantar kereta mak mertua ke workshop dan hantar kereta saya pergi ‘spa’. Punyalah kotor dan comot kereta saya sebab sudah berbulan-bulan tak dicuci. Petang itu, suami jemput saya balik dan kami terus ke KLIA. Mak mertua akan sampai ke tanah air setelah lebih 2 minggu pergi menunaikan umrah dan ziarah ke Jordan. Dalam pukul 6.30 kami tiba di KLIA. Mak baru turun dari kapal terbang masa itu. Mungkin selepas sejam baru dapat keluar.

 

Suami terus bergegas untuk solat Asar.Kemudian, dalam 15 minit sebelum waktu maghrib, saya terus standby dalam surau. Takut pula ramai orang nanti. Suraupun kecil sahaja. Menjelang waktu maghrib, penuh sudah ruang surau dengan jemaah. Sejurus selepas habis solat maghrib, tiba-tiba Mak Ngah masuk surau. Frust sebab tak sempat nak menjemput mereka dari pintu ketibaan. (baru nak feel jemput orang balik umrah tapi tak kesampaian.) Time nak keluar surau, mak mertua pula masuk. Terus salam peluk cium pipi. Ambil  berkat orang baru balik dari tanah suci kan. Alhamdulillah, mereka selamat sampai ke Malaysia. Kemudian, jumpa Kaklong di hadapan surau. Terus salam peluk cium pipi lagi untuk ambul berkat daripada Kaklong pula. Seronok mendengar cerita pengalaman Kaklong dan mak mertua sepanjang mereka berdua berada di sana. Mak Ngah dan Pak Ngah hilang entah ke mana menunggu anak bongsu mereka, Abang Lut dan Kak Ai serta cucu mereka Awliya yang masih belum sampai.

 

Selepas anak bongsu Pak Ngah dan Mak Ngah sampai, kamipun bertolak pulang. Singgah makan dahulu di R&R Dengkil. Dalam pukul 10.30, kamipun berpisah. Hantar Kaklong balik ke rumah dia di Bukit Beruntung sebelum bertolak pulang ke rumah. Pukul 12.00 kot kami sampai. Nampak katil dan bantal terus lelap sampai ke pagi. Hujung minggu ini nak balik ke Puchong pula. Kakak saya, Aida baru sahaja pulang daripada Taiwan. Dia ke sana under Company Trip. Itulah salah satu benefit kerja di tempat kakak. Hampir setiap tahun akan ada company trip ke luar negara. Dia dah pergi ke Phuket, China dan terakhir Taiwan. Selebihnya buat trip dalam negara sahaja sebab location dan budget bergantung kepada keuntungan syarikat. Kalau untung banyak, lokasi lebih menariklah.

 

p/s : seronoknya menjemput orang di KLIA/LCCT pergi trip ke luar negara. Bila pula agaknya giliran saya dan suami untuk melihat dunia luar Malaysia? Harap-harap tahun ini atau tahun depan dapatlah merasa sendiri pengalaman tersebut. Doakanlah ye kawan-kawan. =)

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics