Followers

Tuesday, March 27, 2012

Persediaan Bersalin?

Salam korang..

 

Hari ini jiran workdesk bercuti sakit meninggalkan saya keseorangan. Seawal 8.00 pagi dia menghantar mesej memberitahu bahawa dia tidak dapat datang kerja sebab sakit. Yang meragukan, dia dengan wife dia sekali ambil MC. Gosippun bertebaranlah. Almaklumlah pengantin baru dan secara kebetulan tahun ini ramai pula yang memperolehi rezeki anak. Sebagai sebahagian masyarakat kaum cina, tentulah jiran workdesk saya ini teruja kalau dapat anak dalam tahun ini iaitu tahun naga. Tapi, itu hanyalah gossip dan spekulasi. Tunggu sahajalah kalau ada berita baik nanti. Hehe~

 

Malam ni ada ad-hoc check up pula. Mulalah rasa risau sebab tak menjaga pemakanan dengan baik. Part paling menakutkan masa sesi timbang berat. Rasa badan macam makin berisi. Jari makin tembam buat ruang antara cincin dengan jari makin sempit. Cincin tunang yang bersaiz lebih kecil, sudah tak muat. Jadi jadikan sebagai loket rantai sahajalah buat masa ini. harap-harap selepas bersalin boleh pakai semula. Kena berusaha untuk kembali ke bentuk badan asal selepas bersalin nanti.

 

Hampir masuk minggu ke 33 ini tiba-tiba rasa risau. Banyak perkara penting belum diselesaikan lagi nampaknya. Antaranya menyediakan dan mengemas barangan bayi dan barangan sendiri untuk di bawa ke hospital semasa bersalin, membuat dental check up, dan menyediakan dan mengemas barang untuk berpantang di Puchong dan juga menyediakan diri dengan ilmu semasa nak dekat bersalin nanti dan juga semasa berpantang. Oh ya, tentu saya teruja juga untuk buat 3D/4D Scan juga. Nak tengok keadaan baby dalam Rahim. Harap-harap baby berada dalam kedudukan yang selamat dan mudah untuk keluar semasa bersalin (secara normal) nanti. Doakan ye kawan-kawan.

 

p/s : hari ini kena kawal makanlah nampaknya. Huhu~

 

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics