Followers

Tuesday, March 6, 2012

Berat mendadak naiknya. Huhu.

Salam pagi selasa.

 

Hari ini berazam untuk mengawal selera makan yang main tak dapat dibendung sejak akhir-akhir ini. Sejak check up terakhir pada minggu ke 25 setengah, berat badan sudah naik sampai 3.5kg. Mesti kena bamboo dengan doktor sabtu ini (minggu ke 30). Semalam berjaya mengawalnya. Awal pagi makan buah kurma di awal pagi diikuti minum oat pada pukul 10.00. Tengahari baru makan nasi berlauk. Petang pula makan biskut oat 2 keping. Malam baru makan nasi ayam di IKEA.

 

Hari ini dah mulakan hari dengan minum oat. Harap boleh bertahan sampai pukul 10.00 pagi. Pukul 10.00 nanti ingat nak makan sama ada kurma/biskut oat atau kacang. Kalau boleh tak nak makan banyak sangat sebab tengahari nanti baru nak makan nasi. Kawan-kawan tolong doakan kejayaan saya ye. Bukan tak mahu makan langsung. Cuma kena kurangkan sebab nak elakkan berat badan naik mendadak. Ada kira-kira 2 bulan lagi masa yang ada sebelum bersalin. Dan kalau ikutkan berat badan saya dah naik sebanyak 12.5 kg sejak first check up dulu. Ya Allah, banyaknya. Kalau mama sahaja yang berat tak apa tapi kalau baby berat terlebih yang bahaya tu. Harap-harap baby membesar secara sihat dalam perut mama yea.

 

Hujung minggu ini selepas check up, saya dan suami akan ke Terengganu untuk menghadiri majlis walimah sahabat baik suami merangkap rakan sekelas masa belajar di UTM dulu. Nama dia Azrul Rais tapi gemar dipanggil Abe. Dia ini memang tak pernah miss pergi kenduri kawan-kawan bila dijemput. Even kenduri kami yang dibuat masa perhimpunan BERSIH 2.0 dulupun dia boleh sampai. Cuma minggu lepas ada cerita sadis sebab dia sampai ke majlis kenduri salah seorang daripada rakan pada pukul 4.40pm. Majlis sepatutnya selesai pukul 4.00pm dan masa dia sampai pengantin sudah keluar pergi outdoor photoshoot Di Tasik Perdana. Puncanya dia sesat tak jumpa jalan yang lurus. Memang agak sukar untuk mencari dewan majlis. Kami orang KL pun hampir terlajak tak jumpa simpang apatah lagi orang luar KL kan? Mulanya dia sesat ke area Ampang. Kemudian tersesat sampai Seri Gombak padahal majlis dibuat di Taman Melati.

 

Eh, saya belum sambung cerita pasal hujung minggu lepas eh? Sambung kisah Ahad kan? Ok, kejap lagi kalau tak sibuk saya update pasal itu ok. Sekarang ada kerja nak buat. Ok bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics