Followers

Tuesday, May 3, 2011

Blogging itu hobby ke?

Salam korang!

 

Sebenarnya saya rasa macam sudah lama tak menulis dalam erti kata lainnya betul-betul prepare entry yang berkualiti. Most of entry yang saya produce tahun ini saya siapkan on the spot sahaja. Tak ada buat research. Taka da susun-susun ayat bunga-bunga. Semuanya spontan dan selepas itu post terus post. Kalau sekali hadap itu saya ada banyak idea, saya akan schedule kanlah sehari satu entry. Sebab saya schedule kan ialah possibility untuk sit in Front PC to create entry seterusnya itu memang ada tapi confirm lambat. My priority now is not blogging anymore. Blogging becomes my free time hobby. Means, saya hanya akan blogging bila saya ada free time. Masalahnya sekarang macam dah tak free sangat. Bila korang nak berkahwin nanti korang akan tahu berapa besar komitmen yang korang kena beri untuk pastikan korang punya majlis sempurna. Sampai ke hari inipun masih banyak perkara tak settle.

 

Tapi kan, kalau sudah minat tiada alasan yang boleh menghalang. Betul, sayapun amat bersetuju dengan statement ini. Bila kita minat, kita akan secara auto berusaha untuk melakukannya apa yang kita minati itu walau apapun rintangan, cabaran dan dugaan melanda. Kalau sudah minat berblogging, esok nak kahwinpun masih lagi sempat menaip entry kan malah mungkin ada yang sempat lagi post entry sebelum majlis berlangsung. Itu memang betul-betul blogger sejati. Cayalah!

 

Tapi saya tak boleh. Mungkin saya bukan minat berblogging tapi minat menulis/menaip entry. Mungkin itu best word yang suit untuk saya. Apapun saya sekarang dah tak memikirkan sangat pasal followers, viewers blog ini sebab yang penting saya menulis apa yang saya nak tulis dan most of it even about personal life tapi saya tulis bukan untuk syok sendiri tapi untuk share dengan orang lain yang mungkin pernah/sedang/akan menghadapi/mengalami situasi yang saya alami. Kadang-kadang saya share fact, opinion dan tips untuk saya sendiri sebagai record dan untuk orang lain sebagai guidance. Dan saya gembira dengan apa yang saya buat sekarang.

 

Apapun thanks sangat-sangat kepada loyal reader yang still follow blog saya ini. Saya sangat hargai kunjungan korang. Dan one fine day(tak tahu bila..), saya aim untuk buat 1 entry sehari dan kalau boleh menghasilkan quality entry. Macam yang Mr.K tulis dalam entry terbaru dia INI, kalau nak tarik readers, salah satunya ialah menghasil entry yang berkualiti dan paling penting tulis apa yang readers suka baca. Memang saya adore lah dengan penulisan dia. Satu sebab berkualiti dan satu lagi sebab setiap yang dia tulis adalah fact (yang selalunya bosan untuk dibaca) tapi dia dapat olah secara santai (interesting to read even entry dia kadang-kadang panjang berjela). That’s one of reason blog dia ramai readers.

 

OK, Stop membebel sebab dah masuk office hour.

Till then, Bai!

2 comments:

atieabid said...

saya suka buat entry. tapi tak kesah sgt pasal followers dan readers. kalo ada yg sudi baca, alhamdulillah. sebab saya tau, saya menulis hanya berkaitan hidup saya.. saya tak pernah jadikan bloging sebagai benda utama dalam hidup. saya menulis jika ada idea. saya post jika rasa perlu. yang penting saya happy dan tak rasa tertekan.

Laticia said...

Didn't know the forum rules awlleod such brilliant posts.

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics