Followers

Tuesday, January 31, 2012

Mahu Survey Baju, Seluar dan Tudung Murah

Salam korang!

 

Badan dah makin membesar lagi-lagi bahagian perut dan pinggul. Amat terasa t-shirt yang ada dah ketat. Melekap macam sarung nangka. Mak mertuapun dah tegur perut dah nampak. Tudung kepalapun dah makin kehabisan stok (padahal banyak je Cuma dah jemu tengok tudung yang sama bertahun-tahun). Teringin nak pergi shopping baju- baju besar sikit untuk pakai pergi kerja dan juga tudung kepala yang baru. Tapi bila difikirkan balik, bilalah nak pergi menjenguk Jalan TAR di kala perut dah memboyot ini untuk cari tudung-tudung yang cantik dan murah. Bila pula nak pergi survey cari baju mengandung yang bersesuaian dengan kehendak diri. Kalau boleh tak mahulah beli yang mahal-mahal. Kalau boleh nak beli baju yang jenis kain tshirt sahaja. Mana mahu jumpa yea?

 

Semalam, cuba survey blogshop yang jual shawl/tudung. Jumpalah satu blog yang agak menarik juga dia punya pilihan tudung. Ada tudung bawal lagi. Tapi bila dah pilih-pilih dan submit form, tak ada feedbackpun. Sampai ke pagi ini tak adapun masuk email inbox. Harapan tinggal harapan. Dah la sekarang ini kebanyakan orang jual tudung sarung. Jarang jumpa tudung bawal. Kalau adapun harganya mencekik leher. Ada satu blog itu, sehelai harganya RM44. Kopaklah poket saya kalau nak beli beberapa helai. Itu belum masuk postage fees lagi. Malam nanti nak cuba cari lagi blogshop lain pula. Selagi tak jumpa tudung, selagi itulah mencari.

 

Pasal baju pula ingat nak mencari di pasaraya sahaja. Contoh macam TESCO, GIANT dan JUSCO. Mungkin lebih banyak pilihan dengan harga yang lebih murah. Ye lah, baju-baju ini bukan nak pakai lama-lama, dalam tempoh mengandung sahaja. Lepas itu, dah kena simpan dalam almari. Tunggu pula next time kalau pregnant. Entah-entah masa itu fesyen yang adapun dah outdated, terus kena beli yang baru juga. Eceh, nak juga berfesyen-fesyen bagai.  Ingat nak pergi cari seluar yang selesa sikit untuk diikat di pinggang. Seluar sekarang ini kadang-kadang buat rasa sesak nafas bila duduk lama-lama. Ini baru 6 bulan, kalau sudah masuk 8 bulan nanti confirm bertambah tak selesa. Seluar yang ada inipun beli di JUSCO. Ada idea tak mana nak cari seluar pregnancy. Janganlah suggest kedai butik mahal-mahal. Tak mampu saya.

 

Pembaca yang budiman (kalau adalah.)

Bolehlah drop comment kalau ada cadangan menarik.

Ok, bai!

 

 

 

 

4 comments:

aShR eNt said...

tudung aidijuma 1 ton RM9 (harga borong RM8), 2 ton RM10 (harga borong RM9).

bole kontek ashr06.ent@gmail.com
=)

Anonymous said...

Awesome blog! Do you have any tips for aspiring writers?
I'm hoping to start my own website soon but I'm a little lost on everything.

Would you propose starting with a free platform like Wordpress or go
for a paid option? There are so many options out
there that I'm totally overwhelmed .. Any suggestions? Many thanks!

Feel free to surf to my web-site; ru.istoriamoldovei.md

Anonymous said...

Thanks for your personal marvelous posting! I genuinely enjoyed reading it, you may be a great author.
I will make sure to bookmark your blog and will often come back very soon.
I want to encourage that you continue your great writing, have a nice evening!


My web blog; ford ranger forum

Anonymous said...

I need to to thank you for this excellent read!
! I definitely enjoyed every bit of it. I've got you book marked to check out new stuff you post…

Stop by my web site - http://thefatlossshangout.blogspot.com/2013/05/fat-loss-factor-review.html

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics