Followers

Thursday, January 26, 2012

Updates : 6 bulan sudah.

Salam korang..

 

Hari ini hari khamis. Esok sudahpun jumaat. Hujung minggu hampir tiba lagi. Minggu ini 3 hari sahaja bekerja. Kan best kalau tiap-tiap minggu begini. Cuti hujung minggu ini taka da pula jemputan kenduri kahwin. Jadi, tak ada merancang sebarang aktiviti. Mak mertua ajak pergi taman. Suami boleh berbasikal manakala mak mertua dan adik ipar boleh berjogging. Saya mungkin akan duduk lepak melayan facebook ataupun Sudoku. Teringin pula nak beli buku Sudoku. Dulu masa di tahun akhir, selalu juga melayan buat Sudoku. Sampai jadi addicted.

 

Minggu ini usia baby dahpun masuk 24 weeks bersamaan 6 bulan. Dah besarpun baby mama. Hari-hari aktif bergerak. Minggu depan akan pergi check up. Tak sure kali ini nak scan atau tak? Tiap-tiap minggu nak pergi scan, memang pokailah kan. Dah lah check up kali ini doktor nak check HB level. Harap-harap HB level meningkatlah. Kalau tidak asyik takat 10 sahaja. Doktor cakap kalau 11 pun sudah ok. Sekarang ini saya makan ubat IBERET (lebih banyak kandungan iron berbanding OBIMIN). Doktor yang suggestkan untuk tingkatkan HB.

 

Dok risaukan berat badan sahaja takut terlampau banyak naik. Huhu. Minggu lepas pula asyik makan sahaja. Mak pula tak henti-henti offer makanan tak kiralah sama ada masa di rumah (sebelum pergi Fraser Hill) dan juga semasa di Fraser Hill. Puas ditolak, dipaksa juga. Saya pula selepas masuk bulan ke 4 , hilang semua symptom alahan mengandung. Tak ada lagi rasa mual,loya dan pening kepala. Jadi, makanpun lalu. Cuma lately rasa perut cepat penuh. Pantang masuk lebih sikit mesti rasa mengah. Adakah ini normal untuk wanita mengandung 6 bulan?

 

Oklah, itu sahaja kot update kali ini. Nak update pasal Fraser tapi gambar lupa nak upload. Ok, bai!

 

 

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics