Followers

Thursday, January 5, 2012

Cuti Hari Rabu

Salam korang!

 

Mengantuknya petang-petang ini. Tapi, blog kena update juga. Semalam cuti maka blogpun bercuti jugalah yea. Apakah yang terjadi sampai kena cuti hari rabu? Ok, ia tidak ada kena mengena dengan harga tiket wayang yang lebih murah pada hari Rabu. Juga tidak ada kaitanpun dengan hari pertama persekolahan. Sebab kami langsung tak pergi tengok wayang dan juga tak ada anak lagi. Yang adapun sedang dalam process. InsyaAllah, bulan May nanti barulah boleh diisyhtiharkan. Habis tu, apa yang saya buat semalam eh?

 

Secara ringkasnya, semalam hari untuk menyelesaikan urusan membeli rumah yang tertangguh. Pertama sekali berjumpa dengan peguam yang menguruskan loan perumahan. Kedua menguruskan pengeluaran duit KWSP. Dalam pukul 10, saya dan suami bertolak ke Rawang. Perkara pertama yang perlu diselesaikan ialah isu lapar. Kami makan big breakfast di McD. Selepas it uterus ke pejabat peguam yang terletak tidak jauh daripada kawasan yang ada McD tu. Dalam pukul 12.00 segalanya settle. Kami siap pergi tengok bakal rumah kami. Nak tahu juga progress terkini. Rupanya masih dalam process pembinaan. Rasanya tidak mungkin akan siap dalam bulan ini.

 

Kami bertolak pulang ke rumah untuk solat zohor. Saya nak sidai pakaian yang tak sempat disidai. Kebetulan pula cuaca amat baik untuk mengeringkan kain-kain di jemuran. Dalam pukul 2.30 kami bertolak ke KWSP. Process di sana mengambil masa juga. Kena isi borang, kena queue walaupun tak berapa panjang. Dalam pukul 3.30 urusan selesai. Terus suami mengajak ke Ikea. Apalagi terus terbayang Waroeng Penyet punya nasi ayam penyet. Sampai sahaja di sana, kami pekena nasi ayam penyet dahulu sebelum masuk Ikea. Tak beli apapun tetapi lebih kepada berangan untuk ubahsuai rumah baru kami nanti. Banyak ilham untuk home deco boleh didapati di Ikea.

 

Ada urusan yang sepatutnya plan untuk berurusan di pejabat berjaya diselesaikan melalui satu panggilan telefon. Yeah, urusan dengan LHDN. Alhamdulillah, syukur dapat suami yang bijak pandai dan internet. Saya pernah call LHDN Hotline sekali, lepas itu terus tak mahu call sebab terlalu banyak selekoh sebelum talian disambungkan ke pegawai bertugas. Sudahlah lama menunggu talian disambungkan. Tup tup talian terputus. Terus malas nak call balik selepas itu. Rupanya ada phone number khas untuk urusan E-Filing. 2012 rasanya dah kena bayar cukai. Dulu gaji kecik sangat. Sekarang gaji dah ok sikit. So, kenalah bayar kan. =)

 

5.30 petang kami terus balik rumah. Takut nak bertarung di jalan yang sesak kalau balik lewat sangat. Serius penat tetapi berbaloi ambil cuti sehari suntuk.

Ok bai!

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics