Followers

Friday, June 3, 2011

Jadi trend pula : Novel difilem dramakan!

Salam korang!

 

Sejak dah  ada method baru untuk update blog ini, saya bersemangat nak update cerita. Sekarang ini macam dah jadi trend novel diadaptasi menjadi filem atau drama bersiri. Punyalah banyak drama-drama berasaskan novel yang ditayangkan di TV sekarang dan yang terbaru Nor Elena. Walaupun tak berkesempatan untuk menonton drama ini tapi saya rasa ini strategi yang baguslah sebab confirm drama macam ini akan meletup. Tengok sahajalah Trilogi Cinta, Lagenda Budak Setan dan beberapa drama/ filem sebelum ini. Layan beb!

 

Selepas ini dengar-dengar ada pula drama Ombak Rindu yang diadaptasi daripada novel bertajuk sama. Saya memang selalu sahaja ikuti novel ini dalam majalah REMAJA (kalau tak silap) dulu. Fuhh, zaman tok kaduk tu novel ini menjadi famous. Selain daripada itu, tak lama lagi akan keluar filem KARIPAP KARIPAP CINTA. Yeah, novel tulisan Nazri M. Annuar ini memang laris sangat dan saya beli masa pelancarannya dulu di Pesta Buku PWTC 2 tahun lepas. Memang layanlah novel sempoi ini. Dan kalau tak silap saya, cerita Lu Fikirlah Sendiri The Movie pun ada sedikit persamaan dengan kisah dalam novel Puisi Untuk Nadina karya Bahruddin Bekri. Betul tak? Ke korang tak pernah baca novel ini?

 

Tapi trend macam ini sudah lama digunapakai oleh produksi luar. Contoh paling glamour ialah Twilight dan Harry Potter. Dan filem-filem ini memang meletop top pun kan. Ok lah. Itu sahaja nak gebang kali ini.

Bai!

1 comment:

eiela said...

betul tuh dah jadi trend plak, tapi tak jemu tengok biarpun dah baca kat novel. tertunggu-tunggu ade sambungan cerita tuh. huhu

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics