Followers

Tuesday, April 17, 2012

Perkembangan Minggu ke 36~

Salam korang!

 

Minggu ini (jumaat nanti) masuklah 36 minggu aka 9 bulan usia kandunganku. So far per’kembang’an semasa memang banyak. Sejak sabtu baru ini, perasan kaki dah mula membengkak dengan jayanya. Jari dan tapak tanganpun sama. Membengkak sampai rasa seperti ‘oh gemuknya aku sekarang ini rupanya’. Yang paling best bengkak itu membawa sampai ke muka. Member cakap muka dah kembang. Saya cakap bukan kembang tapi gemuk sebab makan banyak kot. Alahai.. Kalau ikutkan makan sudah cuba dikawal walaupun setiap 2 jam mesti rasa nak mengunyah. Makan berat waktu pagi dan juga malam sahaja. Tengahari lebih kepada makan roti dan buah. Minum air kosong banyak-banyak. Mak mertua membuat tilikan, mungkin baby saya akan keluar awal daripada due. Mungkin awal bulan 5 katanya. Makcik belah mak saya pula berkata dengan yakin, 2 minggu lagi keluarlah baby ini .

 

Kalau dah lepas 36 minggu, saya redha sahaja kalau baby nak keluar. Sebab insyaAllah, masa itu baby dah sedia dan sempurna untuk melihat dunia. Tapi, kalau boleh biarlah selepas sesi kelas antenatal yang akan saya ikuti hujung minggu ini. Janganlah terlalu awal. Beri kesempatan untuk mama dan babah nak cedok ilmu sebanyak-banyaknya di kelas itu nanti. Check up seterusnya lambat lagi. 2 minggu dari sekarang. Harap berat badan dan saiz badan tak naik banyak sebab sekarang ini tinggal 3 sahaja seluar kerja. 2 daripadanya dah mula rasa mengecil (ngam ngam sahaja bila pakai). Satu sahaja seluar yang masih longgar dan selesa dipakai. Kalau tidak terpaksalah pakai baju jubah pergi kerja nanti. Jubahpun my sister bagi. Minggu-minggu terakhir sebagai mak buyung ini menyeronokkan sebenarnya tapi bila time nak berjalan banyak sikit dan bila nak tidur, agak sukar sedikit. Hanya ibu-ibu yang mengandung dan pernah mengandung sahaja yang mengerti. Sebab itulah ibu mengandung yang redha dengan segala dugaan sepanjang proses mengandung diangkat darjatnya oleh Allah SWT. Alhamdulillah sebab saya diberi peluang olehNya untuk merasai sendiri.

 

Oklah, itu sahaja kot buat kali ini. Bai!

1 comment:

Mario said...

semoga semuanya selamat nanti ....

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics