Followers

Tuesday, April 10, 2012

Banyak sangat topik.

Salam korang!

 

Nak menulis juga walaupun busy. Esok cuti sempena pertabalan YDP Agong. Jadi, hari ini perlu rasa gembira dan rasa seperti jumaat. Kalau ikutkan tak ada rancangan esok. Selain untuk belajar berjimat, bolehlah mengisi ruang waktu dengan mengemas rumah, membaca untuk mendalami ilmu berkaitan dengan persediaan bersalin. Almaklumlah minggu ini kandungan sudahpun memasuki minggu ke 35. Minggu depan genap 9 bulan dan pada masa itu bila-bila masa sahaja baby boleh keluar melihat dunia dengan selamat. InsyaAllah.

 

Bermula esok juga, mak mertua akan ke Kuantan sehingga sabtu. Jadi, kami kena pandai-pandailah untuk menyediakan dinner setiap malam sendiri. Selalunya mak mertua jadi ketua chef. Saya dan kakak ipar jadi pembantu chef sahaja. Mungkin kakak ipar akan balik ke rumah mertuanya sehinggalah mak dia balik dari Kuantan nanti. Sabtu ini pula saya kena kerja. Oleh kerana minggu ini giliran di rumah parents saya di Puchong, jumaat malam nanti saya dan suami akan terus balik tidur di Puchong. Berangan sudah nak minta tolong suami menghantar dan menjemput dari tempat kerja sabtu nanti. Hehe~

 

Weekend sekarang banyak diisi di rumah kecuali bila ada jemputan kenduri atau urusan-urusan penting. Weekend baru ini bermula petang jumaat. Petang itu saya dan suami ke hospital untuk buat check up. Alhamdulillah baby sihat, ibu sihat dan kedudukan baby dalam perutpun normal. Doktor bersetuju dengan rancangan kami untuk selang seli kan check up appoinement antara klinik dengan hospital. So, lepas ini next check up ialah di klinik pada minggu ke 37 iaitu 28hb April ini. Manakala check up di hospital pula ialah pada minggu ke 39 iaitu pada 11hb May. Seterusnya, kami ke Rawang atas urusan dengan peguam pinjaman perumahan. Menurut wakil peguam, dalam masa terdekat ini sudah kena membayar installment rumah sebab menurut perjanjian rumah sepatutnya sudah siap untuk diduduki. Masalahnya rumah kami masih belum siap sepenuhnya. Haiyoo…sedih betul sebab kena juga bayar walaupun rumah belum belum diduduki.

 

Sabtu memang tak pergi ke mana-mana di siang hari. Malam itu mak mertua mengajak ke OU untuk beli battery jam di FOSSIL. Sampai sahaja di kedai, dimaklumkan kena tunggu sebulan baru dapat stok battery tersebut. Haiyoo, lamalah pula masa diambil. At last pergi tukar battery biasa sahaja di kedai lain. Lepas itu, kami makan di Chicken Rice Shop. Lama tak pekena Pai tee. Nyum nyum. Esokannya pula, saya dan suami pergi kenduri kahwin anak teruna Kak Midah (my colleague). Kenduri di Putrajaya. Gerak lepas solat zohor, pukul 2.30 petang baru sampai. Lepas kenduri singgah di TESCO membeli barang-barang rumah yang hampir kehabisan. Sampai di rumah kira-kira pukul 5.30 petang. Lepak di rumah sahaja selepas itu.

 

Weekend depan saya dan suami akan ke kelas antenatal. Harap-harap sempat untuk menghadiri kelas sebelum bersalin. Masa itu kandungan sudahpun mencecah 36 minggu pun. Kira tengah tunggu hari untuk bersalin. Apa yang penting untuk dipelajari nanti ialah persediaan bersalin dan juga meyusu badan secara eksklusif. Semoga Dia permudahkan segala urusan saya nanti. Ameeen~

 

No comments:

Blog Pasal Shaklee lah~

Related Posts with Thumbnails

Dah menjadi sejarah~

Web Analytics